Illustrious, påskkongressen 2011

Re: Illustrious, påskkongressen 2011

Inläggav Sten » mån 28 feb 2011, 14:58

Tillräckligt många för ett skandinaviskt party/Eurocon-party? Hur gick det med de planerna?
Sten Thaning
Sten
Letterhack

Inläggav Sheriffen » mån 28 feb 2011, 20:47

Sten skrev:Tillräckligt många för ett skandinaviskt party/Eurocon-party? Hur gick det med de planerna?

Det var ju jag som föreslog det på Fanaclistan, men diskussionen utmynnade i att kommittén skulle fatta beslut. Enligt BLV skulle ni ha möte en söndag för några veckor sedan och diskutera saken, men eftersom inget hördes förutsatte i alla fall jag att ni bestämt er för att låta bli.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Carolina » tis 01 mar 2011, 15:48

Hej!
Jag kommer också att åka KLM via Amsterdam och kommer fram till Birmingham 16.40. Det verkar som samma plan som Johan och Linnea. Jag tror att Lars-Olov kommer med det planet också. Att ta sig till hotellet låter lätt. Det står följande på deras hemsida:
"Due to major security measures in force at Birmingham International Airport, we are no longer permitted to use our courtesy bus service direct to or from the airport. All hotel guests travelling from Birmingham airport should take the mono rail to Birmingham International railway station where we will be able to collect. Guests can use the free telephones in the airport or station to ask to be collected. The journey takes around 5 minutes and our courtesy bus runs every 30 minutes."

Från Eurocons sida så ska vi ha ett fanbord, precis som förra året. Vi behöver hjälp att bemanna det, så om ni som kommer dit har lust att sitta någon timme, så blir vi glada.

Däremot tänkte vi inte ordna något party. Klart om det finns hugade svenskar (och andra nordiska fans) som vill hålla i ett så hjälper jag förstås till.

Carolina
Carolina
Fan

Inläggav jophan » tis 01 mar 2011, 17:12

Åh, man får åka monorail också! Bonus!

Beträffande party så tycker väl jag tvärtom att om kommittén ordnar ett Euroconparty så hjälper jag till, men jag tänker inte dra i det själv.

Fast jag tycker att den moderna sortens stora offentliga bjudningar i WorldConstil är ganska trista jämfört med roomparties som de brukade vara, så jag propsar inte...
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Carolina » tis 01 mar 2011, 17:34

Jag tycker också att just såna bjudningar är mer för världskongresser, där det ingår i kongressupplevelsen. Påskkongresser har inte alls samma tradition och det har känts lite märkligt att det är bara skandinavisk fandom som brytt sig om att göra något sånt på påskkongresser.
Vi är inte så många och jag tycker att det tar en del kraft och tid, som jag hellre lägger på ett fanbord eller göra något annat på kongressen, men så är jag ingen partyperson heller.

Carolina
Carolina
Fan

Inläggav Sten » fre 08 apr 2011, 12:02

Rummen på kongresshotellet är slut, men Farah Mendelesohn har ett dubbelrum som hon har betalat och nu försöker bli av med. £168 för tre nätter (fredag till måndag). Intresserade uppmanas att kontakta henne.

http://fjm.livejournal.com/1049716.html
Sten Thaning
Sten
Letterhack

Inläggav jophan » fre 08 apr 2011, 15:01

Apropos roomparties så har kongressen lyft ur alla programpunkter där något skulle förtäras i programmet för att hotellets corkage-avgift slår nytt rekord i att vara astronomiskt hög. Ett Euroconparty till rimligt pris hade nog inte varit möjligt i vilket fall.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav jophan » tor 28 apr 2011, 21:13

jophan skrev:
Sheriffen skrev:Ok, jag vet att insamlingen gäller skadade, brittiska veteraner och inte pengar direkt till krigsinsatsen. Det är inte riktigt samma sak. Men man rättfärdigar ändå insatsen rakt av om man bidrar med pengar till veteranerna, som jag för övrigt tycker att det är brittiska statens skyldighet att omhänderta.

Håller helt med, men jag ska förtydliga att det kommer att vara en (förvisso officiell) insamling på kongressen, det är inte så att någon del av kongressavgiften går till ändamålet.

Den här insamlingen såg vi aldrig röken av. Kanske tänkte de om? Eller så missade vi bara skrammelbössan. Istället samlades det in pengar till hemlösa.

Mina bilder ligger här: http://www.flickr.com/photos/jophan/set ... 593432670/
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav tompe » tor 28 apr 2011, 23:18

Jag hörde lite kommentarer på en programpunkt att de ändrat lite i programmet då många som behövdes i programmet hotade med att inte komma. Så de kanske struntade i insamlingen av samma skäl.

För övrigt tyckte jag det var ett alldeles utmärkt Eastercon-hotell och detta var för mig en mycket trevlig Eastercon. En av de bästa på länge.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav jophan » sön 01 maj 2011, 12:08

tompe skrev:Jag hörde lite kommentarer på en programpunkt att de ändrat lite i programmet då många som behövdes i programmet hotade med att inte komma. Så de kanske struntade i insamlingen av samma skäl.

För övrigt tyckte jag det var ett alldeles utmärkt Eastercon-hotell och detta var för mig en mycket trevlig Eastercon. En av de bästa på länge.

Håller helt med. Min roligaste Eastercon sedan Jersey, tror jag. Och hotellet var utmärkt. Det finns en intressant enkät/diskussion om hotellet på kongressens Livejournal där nästan alla gillade hotellets layout och personal, men tyckte att det var vansinnigt dyrt. Jag antar att vi som fick pundet med 30 % rabatt jämfört med för ett par år sedan inte märkte av det senare på samma sätt.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav tompe » mån 02 maj 2011, 16:07

Ölpriserna hade varit strax under svenska priser även om pundet stått i 15 kronor. Fast med den kursen hade jag tyckt con-maten för 10 pund varit ganska dyr. Jag upplevde mat och öl-kostnaden för den här kongressen som väldigt låga. Speciellt då man kunde äta på hotellet för en hundralapp och det var svårt att ta sig från hotellet.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Föregående

Återgå till Kongresser