Fler SMOF:s

Fler SMOF:s

Inläggav Carolina » sön 03 jul 2011, 11:32

Hej!
Efter Eurocon så hoppas jag att det finns många som har lust att ordna kongresser. Det går ju att göra stora internationella kongresser i Sverige, men flera små är trevligt också.
För de som vill veta mer om att arrangera kongresser har två aktiviteter att se fram emot.

Snorfcon, 23-25 september i Oslo. Det är ett tillfälle för alla nordiska kongressarrangörer att träffas och utbyta erfarenheter. De håller just på att planera sitt program och än har de inte uppdaterat informationen på hemsidan http://www.snorfcon.org/. De har fått 5000 Eur från Nordiska kulturfonden, så det blir gratis mat på kongressen och, om jag har förstått det rätt, så kommer man får en viss ersättning för resekostnader också. Däremot måste man betala en deltagaravgift. Avgiften är inte bestämd, men den lär bli låg. Mer information kommer.

Smofcon, 2-4 december Amsterdam http://www.smofcon29.org/. Den här kongressen är verkligen intressant. Varje år arrangeras en Smofcon som mest är till för dem som arrangerar världskongresser. Den är oftast i USA, men i år kommer den att äga rum i Amsterdam. Jag har hört mig för om den och har fått veta att alla är välkomna även om man inte tänker arrangera en världskongress. Den ska ha ett tema om små lokala fangrupper på en världskongress. Jag har förstås redan anmält mig och jag hoppas jag får sällskap av några fler svenskar.

Carolina
Carolina
Fan

Re: Fler SMOF:s

Inläggav jophan » sön 03 jul 2011, 13:07

Snorfcon verkar ha glidit över permanent mot att vara till för arrangörer av evenemang som rollspelskonvent, så den vet jag inte om jag är så sugen på. Inte så relevant för svenska sf-kongresser. Smofcon däremot ska jag ta mig en rejäl funderare på.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Re: Fler SMOF:s

Inläggav Sten » tis 27 sep 2011, 11:52

Jag har nu kommit till skott och köpt en flygbiljett till Amsterdam (AirLingus är i klass med RyanAir när det gäller smygavgifter, men om man åker med bara handbagage är det alldeles väldigt billigt), bokat hotell och registrerat mig för Smofcon. Jag noterar även Mårten i deltagarlistan.

Fler?
Sten Thaning
Sten
Letterhack

Återgå till Kongresser