Eurocon 2013 i Kiev

Eurocon 2013 i Kiev

Inläggav Carolina » tis 29 jan 2013, 00:12

Hej!
Det har hittills inte varit så lätt att få information om vad som händer på Eurocon i Kiev den 11-14 april. Hemsidan har varit sparsam med information. Men nu börjar det hända saker. Om man läser på Eurocon 2013 facebooksida och använder översättningsverktyget för att översätta de ryska inläggen får man bla veta att Christopher Priest har tackat ja som hedersgäst.
Det finns nu möjligheter att anmäla sig till två utflykter, en tvåtimmarsutflykt till Kievs tekniska museums rymdutställning den 12 april och så en heldagsutflykt till Tjernobyl den 15 april. Man kan anmäla sig via Eurocons hemsidahttp://eurocon.org.ua/about.html
Kongressen förordar hotell Prolisok som kongresshotell. Borys, som är den ukrainare som jag känner bäst, berättade på Eurosmof-sidan på facebook att det hotellet inte ligger speciellt nära kongresscentret. Det närmaste hotellet är Nivki Ecotel. Där kommer ett antal av oss tillresta fans att bo. Jag har just bokat och det var oförskämt billigt, då jag tog det enklaste enkelrummet där man får dela toalett med ett annat rum. 200 kr/natt var ju otroligt bra pris för ett enkelrum med gratis wifi .
Resan dit var inte heller dyr, 1666 kr tor med Estonian air.
Klart att ni ska åka till Kiev!
Carolina
Carolina
Fan

Re: Eurocon 2013 i Kiev

Inläggav J-h:n » tis 29 jan 2013, 23:09

Hm, låter onekligen som om det kunde vara en intressant upplevelse. Och Kiev ska vara fint. Några fler som tänker åka?

J-h:n
Letterhack

Re: Eurocon 2013 i Kiev

Inläggav J-h:n » mån 25 mar 2013, 15:54

Nu verkar det bekräftat att Chris Priest faktiskt blir hedersgäst. Bra jobbat. Det är ju faktiskt flera veckor kvar till kongressen.

http://eurocon.org.ua/page/priest-en.html
Letterhack

Återgå till Kongresser