Contemplation: Påskkongressen 2007

Contemplation: Påskkongressen 2007

Inläggav jophan » lör 11 nov 2006, 16:02

De har ju ställt in nästa års påskkongress, men nu är det tydligen klart att det blir en tröstcon:

News from Novacon:

Chris O'Shea is running Contemplation next Easter with the blessing and handover of mailing list from Convoy.

skriver Max i Eastercons livejournal idag.

Uppdatering: Kongressen räknas numera som fullvärdig Eastercon, oxch jag uppdaterar ämnesrubriken i enlighet med det.
Senast redigerad av jophan mån 05 feb 2007, 16:53, redigerad totalt 1 gång.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav tompe » lör 11 nov 2006, 16:08

Kommer de svenska som brukar åka åka på ersättningen?
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav jophan » lör 11 nov 2006, 16:24

Vi hade nog inte tänkt åka ens på Convoy, så vi åker knappast på Contemplation. Fast man vet ju aldrig, ärver vi pengar och blir rika så...
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav tompe » lör 11 nov 2006, 16:36

Fast Contemplation blir väl kanske mycket billigare att åka till i och med att det är i London. Man får väl se de närmaste veckorna vilken typ av kongress det verka bli.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav jophan » lör 11 nov 2006, 16:50

tompe skrev:Fast Contemplation blir väl kanske mycket billigare att åka till i och med att det är i London.

Bara lite billigare, om man vägrar flyga fackföreningsfientliga SpyanAir. Men visst.
tompe skrev:Man får väl se de närmaste veckorna vilken typ av kongress det verka bli.

Jo.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

RyanAir

Inläggav Sheriffen » sön 12 nov 2006, 14:28

Johpan: "Bara lite billigare, om man vägrar flyga fackföreningsfientliga SpyanAir."

Men det gör man ju inte, för RyanAir är billigast för kunden och har kabinpersonal som själv är tillfreds med sina löner. Som - vågar man säga det? - snarare än att vara lägre brukar vara högre än fackansluten kabinpersonals.

1) Jag förstår inte varför det inte ska vara frivilligt att ansluta sig till fackorganisationer, utan ett tvång.

2) Ingen tvingar någon att arbeta för RyanAir. De som arbetar där gör det av egen vilja.

Min källa: kabinpersonal från RyanAir.

Kör hårt,
Sheriffen
(ej fackansluten och skulle aldrig i livet drömma om att bli)

P.S. Diskussionen, om sådan uppstår, bör förstås flyttas till baren. D.S.
Sheriffen
BNF

Inläggav jophan » mån 13 nov 2006, 08:52

Här finns det lite info om kongressen:

http://contemplation.conventions.org.uk/

London är inte spikat; egentligen verkar det inte finnas mycket mer än ett namn och en vilja än så länge.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav jophan » tis 14 nov 2006, 09:10

HÄR finns en Flash-film med Contemplations presentation vid avslutningsceremonin på Novacon.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Carolina » ons 06 dec 2006, 09:17

Det är ju kul att det blir en påskkongress. Jag kommer nog att åka. Fast jag vill först kolla att det blir ett någorlunda hyfsat program.
Om kongressen hamnar på ett ställe där det finns mycket annat att se, så kan ett lättare program vara ok, men blir det i Hinckley igen, så måste det vara ett bra program.
Det verkar vara idel erfarna kongressarrangörer i kommittén. Så det blir nog bra.

Carolina
Carolina
Fan

Inläggav jophan » lör 09 dec 2006, 16:45

Kongressen blir förresten i Chester. Mer info här: http://contemplation.conventions.org.uk/
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav tompe » sön 10 dec 2006, 00:21

Vi gjorde en rundresa efter någon påskongress (via Hay-on-Wye) och avslutade denna resa i Chester som jag tyckte var en trevlig stad. Det var kul att gå runt på muren och staden hade lagom storlek.

Någon som kollat hur man bäst flyger dit och vad det kostar ungefär?
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav john-henri » sön 10 dec 2006, 17:08

Närmaste flygplats är Manchester, runt fem mil. Pris tor kring 1750 kronor, åtminstone från Köpenhamn.

John-Henri
Prenumerera på Nova science fiction. 4 nr för 275 kr. Postgiro 52 80 97-9, Gafiac. Om du tycker att det ska finnas sf på svenska också!
john-henri
BNF

Hotell och program Contemplation

Inläggav Carolina » ons 31 jan 2007, 09:54

Hej!
Planerandet av verkar gå bra. Det blir åtminstone 4-5 parallella programspår, dealer's room mm. Däremot blir det ingen maskerad eller Cyberdome, mycket för att de inte har plats för verkstäderna.
Det blir en bra kongress.

Man kan börja boka hotellrum fr om 1 februari. Det finns 160 rum totalt och 10 av dessa har de bokat som enkelrum. För att få ett enkelrum ska man nog ha speciella behov och boka tidigt. Jag hade funderat på ett enkelrum men £75/natt är för dyrt och så har jag inga speciella behov heller.
Vilka tänker åka till Contemplation? Har ni funderat något på hotell? Jag börjar luta åt att hitta ett B&B i närheten i stället. Jag har hittat ett som verkar ligga ganska nära kongresshotellet.

Carolina
Carolina
Fan

Inläggav tompe » ons 31 jan 2007, 11:30

Jag funderar på att åka men har inte kommit så lång som till hotellfunderande. Chester är en relativt liten stad så jag antar att det går att bo lite var som helst innanför muren och fortfarande ha gångavstånd.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav Carolina » mån 05 feb 2007, 16:36

Hej!
Bokningen av hotell i Chester är i full gång. Det är redan slut på enkelrum och dubbelrum (twin room) på kongresshotellet, men rum med dubbelsäng finns väl kvar. Nackdelen är att de kostar £85/natt.
Jag kollade på det närmaste B&B och till min förskräckelse var det redan fullbokat. Jag fick panik och letade på nätet efter något annat. Det verkar som om det inte finns så många B&B innanför murarna utan de flesta ligger på Hoole street precis utanför. Jag hittade dock ett, som ligger innan för murarna, en bit ifrån kongresshotellet. Laburnum House, No 2 Anne Street.Priset blev £28/natt för ett enkelrum. Så nu har jag ett rum och ett medlemskap. Saknar bara resan dit...

Carolina
Carolina
Fan

Nästa

Återgå till Kongresser