Contemplation: Påskkongressen 2007

Inläggav tompe » ons 07 feb 2007, 01:19

Hittade du något bra sökställe där du hittade Laburnum House? Jag har svårt att hitta något med rimligt pris (Den Hotel som verkar ligga avsides kan man få för 3000 för 5 nätter). En del hotell verkar sakna hemsidor vilket är lite irriterande.

Verkar enklar att försöka hitta någon att dela rum med på overflowhotell än att hitta något billigt för en person...
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav tompe » ons 07 feb 2007, 02:27

Då jag hittade ett hotell där man kunde boka av ända till 2 dagar innan första natten så bokade jag ett enkelrum. Det blev Stafford Hotell som kostade 50 pund natten och som på kartan såg ut att ligga 1km eller lite mer från kongressen.

Om jag nu bara kunde bestämma mig om jag ska åka på kongressen eller inte :-)
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav tompe » ons 07 feb 2007, 23:21

Nu råkade jag betala medlemsavgiften till kongressen och hotellet jag bokade fick bra betyg på Tripadvisor. Psykologiskt nu närmare en påskkongressresa. Jag antar att när jag köper en flygbiljett har jag bestämt mig för att åka :-)

Så nu kanske jag kan börja fundera på praktikaliteter med Å-con. Jag brukar vara kunna boka en kongress i taget och i ordning...
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav jophan » ons 28 mar 2007, 15:43

Om någon tänkte flyga till London och ta tåget därifrån kan följande information vara av intresse: http://community.livejournal.com/anonym ... 91167.html
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav tompe » ons 28 mar 2007, 16:17

Jag flyger till Manchester och tar tåget till Chester. Tåbproblemenen verkar också mycket mindre om man reeser dit på torsdagen och hem på tisdagen.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav Sheriffen » ons 28 mar 2007, 16:37

Bara en undran från en som inte ska åka - har de inga bussar?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav tompe » tor 29 mar 2007, 00:04

Jo, det finns bussar i England. Eller vad undrar du? När det går tåg direkt från flygplatsen till stället man vill till verkar det dumt att ta en buss.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav Sheriffen » tor 29 mar 2007, 00:16

tompe skrev:Jo, det finns bussar i England. Eller vad undrar du? När det går tåg direkt från flygplatsen till stället man vill till verkar det dumt att ta en buss.

Jo, jo, jag vet förstås att det finns bussar i England. Men poängen är att mellan nästan alla platser i världen där det går tåg går det också bussar. Så då kanske man kan ta buss i stället. Vilket inte verkar så dumt med tanke på att tågen tydligen knappt går de aktuella datumen. I sken av det verkar det till och med rätt smart. Att ta buss, alltså.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav tompe » ons 11 apr 2007, 00:30

Du missförstod. Tågproblemen gällde bara vissa sträckor och inte för pendeltågen man åker med från Machesters flygplats till Chester. När jag sa jag skulle åka tåg så hade jag givetvis kollat upp att det gick bra att åka tåg.

För övrigt blev jag förvånad av mängden personer med kikare som satt och spanade på flygplan i kafeterian med bra utsikt på flyplatsen i Manchester. Verkar vare en aktiv hobby. Undrar hur den går till?

Annars var påskkongressen förvånande bra.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav Sheriffen » ons 11 apr 2007, 00:59

tompe skrev:För övrigt blev jag förvånad av mängden personer med kikare som satt och spanade på flygplan i kafeterian med bra utsikt på flyplatsen i Manchester. Verkar vare en aktiv hobby. Undrar hur den går till?

Denna fråga besvaras i tråden "Folk det är synd om", som ju trots ämnesrubriken handlar om resande, flygbolag, resebyråer, flygplatser, flygplan, etc.

Kör hårt,
Sheriffen (självutnämnd och mycket tillfällig forumadministratör!)
Sheriffen
BNF

Inläggav tompe » tis 17 apr 2007, 19:38

Här är mina foton från Contemplation:

http://egad.dyndns.org/gallery/view_alb ... tercon2007
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Föregående

Återgå till Kongresser