Orbital: Påskkongress 2008

Inläggav Sten » lör 26 jan 2008, 15:52

Folk som råkar befinna sig på resmässan i Älvsjö (har öppet i morgon 10-18, inträde 120 kronor) kan ju alltid gå förbi montern för SAS. De säljer resor till mässpris, bland annat till London.

Vi bokade en turochreturresa för två personer Arlanda-Heathrow den 20-24 mars för 1220:-. Tillsammans. Inklusive skatter och sådant.

Nackdelen är förstås att man måste åka med SAS, men med lite tur kanske de iallafall kan låta bli att strejka just den helgen.
Sten Thaning
Sten
Letterhack

Inläggav Sheriffen » tis 05 feb 2008, 13:04

Jaha, då ser det ut som om jag har bestämt mig för påskkongressen på Heathrow. Det var just det där sista - att den hålls på Heathrow - som gjorde det så oemotståndligt. Jag har beställt ett rum på Renaissance Heathrow London Hotel med - get this! - *utstikt över start- och landningsbanorna*!

Alltså bara wow, liksom! Tänk att kunna öppna minibaren, slå upp en skotsk maltwhisky och sätta sig vid fönstret och se flygplanen landa och starta!

Aaaaah!

Just TV:n känns överflödig den här gången.

Nu återstår bara för Emma att fixa alla flighter (för jag ska förstås runt lite mer i världen efter London, men inte till kongresser).

Och så dagens fråga: vilka är vi från Grekla.... nej, jag menar Sverige som kommer till kongressen?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav jophan » tis 05 feb 2008, 13:11

De som här och på Fjesbuck har skrivit att de ska åka är:

Martin Andersson
Jag
Linnéa
Carolina Gómez Lagerlöf
Fredrik Lundh
Dessy Petkova
Tommy Persson
Henrick Pålsson
Sten Thaning

Sedan tillkommer naturligtvis Lars-Olov, Urban och säkert ett par till... så minst dussinet jämnt lär vi bli.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sheriffen » tis 05 feb 2008, 14:52

Tack!

Nu kommer vi till dagens andra fråga. Heathrow är som bekant ett av världens främsta resmål, men är det någon mer än jag som tänker tillbringa veckan efter kongressen i dess förort London?

Och hur är det med fans från Danmark, Finland och Norge? Några av er som kommer till påskkongressen och stannar någon vecka i London efteråt?

Vad jag tycker kunde vara kul - och som jag var med om att ordna på påskkongressen 1984 (!) - vore nämligen att någon kväll under den veckan i så fall samla ihop de nordiska fans som känner för det och lägga till de Londonfans som känner för det och gå på någon pub!

Dels lindrar det den chockartade saknaden efter kongressen när den så tvärt är över efter döda hunden, dels är det helt enkelt roligt att få tillfälle att träffa lite Londonfans under gemytliga former i deras hemstad. Och så kan de pubarna.* Man slipper gissa.

Kör hårt,
Sheriffen

* Det kan i själva verket jag också, men nu är vi tysta om den saken så länge så blir allt så bra ska ni se.
Sheriffen
BNF

Inläggav Carolina » tis 05 feb 2008, 15:31

Hej!
Jag vet att Tomas Cronholm och Lars-Olov Strandberg också kommer till påskkongressen. Sedan utgår jag från att Urban Gunnarsson är där också.
Jag kommer att resa tillbaka till Stockholm på tisdag eftermiddag, så jag har några timmar att turista på. Kanske åker jag in till London eller så besöker jag Windsor Castle.

Jag bokade ett twin room, och jag har anmält till kongressen att jag vill ha någon att dela rummet med. De verkade bli glada och sa att de skulle fixa en rumskamrat åt mig. Det blir spännande att se vem det blir.

Carolina
Carolina
Fan

Inläggav tompe » tis 05 feb 2008, 15:34

Michael Pargman ska dit också. Jag flyger också hem tisdag eftermiddag men med ett plan så jag hinner med ett tåg till Linköping så jag skippar London denna gång.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav Sheriffen » tis 05 feb 2008, 15:37

Carolina skrev:Jag bokade ett twin room, och jag har anmält till kongressen att jag vill ha någon att dela rummet med. De verkade bli glada och sa att de skulle fixa en rumskamrat åt mig. Det blir spännande att se vem det blir

Får härmed uttrycka beundran för ditt mod. Inte för att det med någon rimlighet är riskabelt, förstås, men det finns ju varianter, liksom:

1) Någon sådan här tokpanna som klär ut sig till någon fantasyhjälte/hjältinna och belamrar rummet med svärd, spjut, sköldar och all möjlig annan slags bråte, och som rusande över golv och hoppande i sängar börjar öva fäktning klockan 05.30 varje morgon.

2) En av de här ofantligt gigantiska amerikanerna, som väger 469 kilo och måste forslas in i rummet med gaffeltruck.

3) Någon av de hårt kedjerökande, ständigt asfulla irländska fansen, som dessutom varje natt släpar med sig sjutton pers. för att ha room party till klockan 05.30 på morgonen, innan fäktövningarna tar vid.

Typ.

Lycka till.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav J-h:n » tis 05 feb 2008, 17:48

Jag och Beata kommer! Vi tänker tillbringa veckan före kongressen i förorten till Heathrow. Jag har precis bokat flyg - vi åker RyanAir dit på söndag och SAS hem (så slipper man ta sig från Heathrow till Stansted) på måndag en vacka senare.

Någon annan som är i London dagarna före kongressen?
J-h:n
J-h:n
Letterhack

Inläggav Sheriffen » tis 05 feb 2008, 18:10

Ja, Herman Ellingsen. Kolla Fanaclistan.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » ons 06 feb 2008, 04:44

Nordiska fans på påskkongressen, en uppdatering (hojta om du är glömd; markering "e" betyder "eventuell"):

Martin Andersson
Johan Anglemark
Linnéa Anglemark
Sheriffen
Tomas Cronholm
Herman Ellingsen
Johan Frick
Carolina Gómez Lagerlöf
Urban Gunnarsson
Fredrik Lundh
Michael Pargman
Dessy Petkova
Tommy Persson
Henrick Pålsson
Beata Quentzer
Anders Reuterswärd (e)
Ylva Spångberg
Lars-Olov Strandberg
Sten Thaning
Lennart Uhlin

Jämnt tjugo hittills, alltså.

And counting.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » tor 07 feb 2008, 22:55

Här på forumet uppdateras kontinuerligt den fanniska påsken, ur en alldeles speciell synvinkel - nämligen vilka nordiska fans som tänker gå på påskkongressen i Heathrow, ett rike omgivet av fyra jämförelsevis obetydliga vasallstater som heter England, Skottland, Irland och Wales. Listan över de nordiska fans som tänker resa till påskkongressen ser just nu ut så här (e = eventuell deltagare):

Stian Alderin
Martin Andersson
Johan Anglemark
Linnéa Anglemark
Sheriffen
Tomas Cronholm
Herman Ellingsen
Björn Tore Elvedal
Charlotte C. Elvedal
Ferdinand Elvedal
Johan Frick
Anders Frihagen
Carolina Gómez Lagerlöf
Urban Gunnarsson
Anders Holmström
Fredrik Lundh
Jostein Nygård (e)
Michael Pargman
Dessy Petkova
Tommy Persson
Henrick Pålsson
Beata Quentzer
Anders Reuterswärd (e)
Ylva Spångberg
Lars-Olov Strandberg
Sten Thaning
Lennart Uhlin
Cristina Pulido Ulvang
Daniel Pulido Ulvang
Emilia Pulido Ulvang
Tor Christian Ulvang

29 som bestämt och beställt och 2 eventuella ... and counting!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Gratis bussar till hotellet

Inläggav Linnéa » ons 13 feb 2008, 14:35

Information som kan vara av intresse:

Från Heathrow till hotellet är det några kilometer eller så, och den som inte vill gå längs motorvägen med väskor och annat bråte kanske vill åka buss. Det finns en buss som heter "Hotel Hoppa", som går från terminalerna till hotellets entré. Den kostar fyra pund, enkel resa, för vuxna.

Dessutom kan man åka lokalbuss gratis inom området. Den utgår från Central Bus Station mitt på flygplatsområdet och stannar på ringvägen runt Heathrow, och man får då gå ca 150 meter till hotellet. Det finns flera busslinjer, bland annat nr 105, 111, 140, 285 och 555. Mer information om vilka gratislinjer som finns, och en pdf som visar hållplatserna, finns på http://www.milesfaster.co.uk/informatio ... on-bus.htm . Eftersom bussarna går på rätt sida behöver man såvitt jag förstår inte ens korsa den stora ringvägen när man ska till hotellet!
Linnéa Anglemark

http://nea.pp.se

Wormholes suck.
Linnéa
WAHF

Inläggav Reuter » ons 27 feb 2008, 16:11

Uppdatering:

Stian Alderin
Martin Andersson
Johan Anglemark
Linnéa Anglemark
Sheriffen
Tomas Cronholm
Herman Ellingsen
Björn Tore Elvedal
Charlotte C. Elvedal
Ferdinand Elvedal
Johan Frick
Anders Frihagen
Carolina Gómez Lagerlöf
Urban Gunnarsson
Anders Holmström
Fredrik Lundh
Jostein Nygård (e)
Michael Pargman
Dessy Petkova
Tommy Persson
Henrick Pålsson
Beata Quentzer
Anders Reuterswärd
Ylva Spångberg
Lars-Olov Strandberg
Sten Thaning
Lennart Uhlin
Cristina Pulido Ulvang
Daniel Pulido Ulvang
Emilia Pulido Ulvang
Tor Christian Ulvang
Per Österman

Det blir väl 30 som bestämt och beställt och 1 eventuell då.

- Anders
Reuter
LoC-skribent

Inläggav Sheriffen » fre 29 feb 2008, 19:47

Ni som liksom jag har bokat rum på Renaissance Heathrow London Hotel för att gå på påskkongressen och liksom jag inte har fått bokningen bekräftad i form av det utlovade brevet skickat med papperspost, bör ringa hotellets in house reservations och få ert bokningsnummer. De skickar gärna bokningsnumret och bekräftelsen med epost, dessutom.

Det här är förstås inte helt nödvändigt, men det är en Bra Grej. Det tyckte tjejen jag pratade med på in house reservations också. Skriv för säkerhets skull ut bokningen när ni fått den i eposten och ta den med er.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » sön 02 mar 2008, 01:42

Singapore Airlines får sin tredje Airbus A380 levererad under mars månad.

Den ska trafikera rutten Singapore - London.

Jag har, som jag tidigare nämnt, beställt ett rum med utsikt över Heathrows start- och landningsbanor.

Alltså, bara... wow, liksom.

Ibland har man oförtjänt men högst välkommen jävla tur!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

FöregåendeNästa

Återgå till Kongresser