Swecon 2008 - ConFuse 2008

Swecon 2008 - ConFuse 2008

Inläggav pinkunicorn » ons 13 jun 2007, 13:57

Ni hörde det inte här först, men det är i alla fall dags för kongress i Linköping igen. Den 13-15 juni 2008 kör vi. Lokalen är Ryds Herrgård, som vanligt.

Hedersgäst är Cory Doctorow som är känd både som sf-författare, en av skribenterna på BoingBoing (en av världens mest lästa bloggar) och aktivist inom elektroniska rättigheter, upphovsrätt, fri mjukvara och liknande.

Vi har naturligtvis en webbsida.

ConFuse 2008 är ett bud för Swecon 2008. Rösta på oss på Conviction!
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Re: ConFuse 2008

Inläggav jophan » ons 13 jun 2007, 14:22

pinkunicorn skrev:Hedersgäst är Cory Doctorow

Sweet, som ungdomen säger.

Ben, när kommer min Doctorowöversättning i Enhörningen? Any year now, eller...?
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav pinkunicorn » ons 13 jun 2007, 14:31

Kommer det Doctorow i Enhörningen? Så passande. ;-) Jag borde nog se till att fixa mig en prenumeration...
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Inläggav tompe » ons 13 jun 2007, 14:40

Roligt att se en entusiasm för hedersgästen. Beroende på lite andra omständigheter funderar vi på en till utländsk hedersgäst. Så om någon har någon briljant idé på någon person som skulle ge synergieffekt tillsammans med Doctorow så är vi intresserade av förslag. Eller bra som komplement.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav jophan » ons 13 jun 2007, 14:50

tompe skrev:Roligt att se en entusiasm för hedersgästen. Beroende på lite andra omständigheter funderar vi på en till utländsk hedersgäst. Så om någon har någon briljant idé på någon person som skulle ge synergieffekt tillsammans med Doctorow så är vi intresserade av förslag. Eller bra som komplement.

Synergi? Bruce Sterling.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav jophan » ons 13 jun 2007, 15:24

pinkunicorn skrev:Kommer det Doctorow i Enhörningen?

Ta inte ut någon glädje i förskott. Det är ett par år sedan jag utförde den här översättningen... Därav min fråga.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Ben » ons 13 jun 2007, 20:41

jophan skrev:Ben, när kommer min Doctorowöversättning i Enhörningen? Any year now, eller...?

Maybe even this year...

Ja, eftersom Enhörningen fick pengar i år finns det en möjlighet att göra några tidningar i år också. Eftersom jag inte kommer att åka till Swecon inkommande helg :cry: kommer jag högst troligen att jobba med Enhörningen, och om planerna nu inte ändras radikalt så är det just det nummer jag nu jobbar med där novellen publiceras. :wink:
Enhörningen, den där finlandssvenska fantastiktidskriften.
Ben
LoC-skribent

Inläggav jophan » tor 14 jun 2007, 07:56

Ben skrev:Maybe even this year...

:D
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Rymd-Olov » tis 28 aug 2007, 12:42

tompe skrev:Så om någon har någon briljant idé på någon person som skulle ge synergieffekt tillsammans med Doctorow så är vi intresserade av förslag. Eller bra som komplement.

Ni kanske, som en mer allmän effekt av Doctorow jrs deltagande, kunde få dit farsgubben, E L? Två problem finns:

1. Doctorow d ä skriver såvitt jag vet inte fantastik.

2. Cory Doctorow kanske inte är road av att ha pappa rännande runt på kongressen. "Stoppa in skjortan! Inte dricka för mycket nu! Hmpf, fri mjukvara! På min tid skrev vi om verkliga problem, som fabriksarbetarnas fabriksarbetande och organiserad brottslighet..."

Nej, allvarligt talat så har jag inget förslag. Men nu knuffade jag upp den här tråden så att kanske någon annan ser den och kommer med ett?
/Olov L

Blogg av det bredare slaget där temat är sf, fantasy och skräck: http://drommarnasberg.wordpress.com
Rymd-Olov
Letterhack

Inläggav jophan » tis 28 aug 2007, 12:47

Punkt nr 2 blir inget problem eftersom de inte är släkt, åtminstone inte nära.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sheriffen » tis 28 aug 2007, 13:22

tompe skrev:Eller bra som komplement.

Ray Bradbury.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Rymd-Olov » tis 28 aug 2007, 13:29

jophan skrev:Punkt nr 2 blir inget problem eftersom de inte är släkt, åtminstone inte nära.

Oj, jag hade för mig att jag läst att de var far och son! Tror att det var i ett nebulazine, tom. Men det kanske bara var önsketänkande från min sida.

Förresten kanske ni skulle bjuda in Michael Moorcock, med tanke på att han håller på och stämmer Chaosium (tror jag det är) för att de använder kaospilarna i sina figurspel. Det skulle ju vara intressant att höra vad Doctorow tycker om det...

Kommer MM så kommer iaf jag, om det så ska kosta mig allt jag äger, inkl livhanken.
/Olov L

Blogg av det bredare slaget där temat är sf, fantasy och skräck: http://drommarnasberg.wordpress.com
Rymd-Olov
Letterhack

Inläggav Livgivare » tis 28 aug 2007, 13:34

Teman som hedersgästen är intresserad i, tycker ajg låter så intressant att jag tror jag avsätter dessa dagar i min mentala almanacka för att dra på denna kongress. Är man välkommen som Norrlänning? :P :)

Visste inte om vem hedersgästen är, men skall genast ta reda på det innom de närmaste timmarna.

Om jag har tur kanske min pojkvän dras med också...
Nu är den här PlanetOrigo internetbutiken för alla fantasy och Science-fiction älskare och elektronisk musik-nördar! www.planetorigo.com
Livgivare
Fan

Inläggav Johan » ons 17 okt 2007, 17:26

Enhörningsnumret med Doctorow-novellen är för övrigt på gång nu.
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Inläggav tompe » ons 17 okt 2007, 18:10

Några år kom det hela delgationer från Luleå till ConFuse så vi är vana vid Norrlänningar...

Hum, kan man ändra rubriken till "Swecon 2008 - ConFuse 2008" eller så eller borde man skapa en ny tråd?
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Nästa

Återgå till Kongresser