Stocon08

Stocon08

Inläggav Carolina » sön 06 apr 2008, 21:37

Hej!
Jag hoppas att alla är tänker gå på Stocon 08 den 1-3 augusti http://stocon08.warp10.se/.

Just den veckan pågår också Europride som beräknas locka många deltagare från hela Europa. Det finns alltså risk att det kan bli svårt att hitta hotellrum, så boka NU!

Kongressen kommer att äga rum i Skrapnäcks kulturhus, som ligger ca 5 min promenad från T-banestationen Skarpnäck. Det är alltså mycket lätt att ta sig dit.
Det finns inga bra hotell i närheten, men jag rekommenderar att man letar efter ett hotell som ligger i närheten av en station på den gröna linjen, t ex Odenplan, T-centralen, Slussen, Medborgarplatsen eller Gullmarsplan.

Carolina
Carolina
Fan

Inläggav Henke » mån 07 apr 2008, 14:35

Själv bor jag på Maude's Hotel Enskede - 1700 hundra för alla dagar inkl frukost. Vet inte om detta är det närmaste men när jag gjorde en sökning efter hotel via google maps var det detta hotelet jag fick upp som låg närmast!
Henrick Pålsson

Det som är nyttigt för andra är inte nyttigt för mig och det som är nyttigt för mig är inte nyttigt för andra..

Jag ska skänka min kropp till Science Fiction (Lemmy Motörhead)
Henke
Fan

Inläggav jophan » mån 07 apr 2008, 14:58

Henke skrev:Själv bor jag på Maude's Hotel Enskede

Så tänkte du gå på kongressen, Pridefestivalen eller båda två? ;D
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Henke » mån 07 apr 2008, 15:11

Så tänkte du gå på kongressen, Pridefestivalen eller båda två?

Där ser man vilken koll jag har - Europride och Kongress - samma helg! Och man kan ju inte vara på två ställen samtidigt så jag får väl göra kongressen fredag, lördag och så kanske man hinner med lite Europride på söndagen innan man sticker hem...Puu..
Henrick Pålsson

Det som är nyttigt för andra är inte nyttigt för mig och det som är nyttigt för mig är inte nyttigt för andra..

Henke
Fan

Inläggav Sheriffen » mån 07 apr 2008, 16:14

Med tanke på din enastående förmåga att festa till tidigt på morgonen och ändå vara uppe och klarvaken redan på förmiddagen (jag och Henrick var de enda skandinaver som befann oss på party eller i kongressbaren på Orbital både klockan 05.30 på morgonen och klockan 10.00 på förmiddagen samma dygn, alla dagar) så borde du kunna gå på Europride på förmiddagen och komma till kongressen under eftermiddagen. Kongresser lever ju normalt upp först under eftermiddagarna, eftersom det tyvärr är få fans som besitter min och Henricks totala brist på sömnbehov.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Henke » mån 07 apr 2008, 17:12

så borde du kunna gå på Europride på förmiddagen och komma till kongressen under eftermiddagen

Där sade du något Sheriffen - europride på förmiddagen och kongressen på eftermiddagen!!

Vilken helg det kommer att bli!!

Mycket festande och ingen sömn alls, typ.
Henrick Pålsson

Henke
Fan

Inläggav centerwall » fre 16 maj 2008, 10:48

Är det någon som har tips på bra och billiga hotell i Stockholm?
centerwall
Letterhack

Inläggav Sheriffen » fre 16 maj 2008, 11:19

Eftersom min dator ägnar sig åt det datorer är allra bäst på - att inte fungera - så kan jag inte kolla dagens priser på det här hotellet, men det brukade vara både billigt och bra i alla fall:

http://tinyurl.com/4an7k8

Möjligen fungerar din dator något bättre, även om man väl med tanke på typen av apparat inte ska hoppas på det?!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav centerwall » fre 16 maj 2008, 11:52

Tack för tipset, kan vara värt att kolla upp. Fler tips mottages gärna - datorn jag sitter vi fungerar oroväckande bra just nu (jag är övertygad om att det planerar någon överraskning i eftermiddag), men personliga rekommendationer brukar ändå vara något bättre än sökfunktioners tips.

Som exempel på detta kan jag nämna att ett tillsynes bra billigt och centralt hotell i Paris visade sig vara den franska motsvarigheten till Fawlty Towers. Lite kul så här i efterhand, men hyfsat stressigt under själva besöket.
centerwall
Letterhack

Inläggav jophan » fre 16 maj 2008, 15:53

http://www.tripadvisor.com/ har en bra databas med boendebetyg. Naturligtvis med alla brister som sådana har, men vet man inget om hotellen i fråga är det ett bra ställe att titta på.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Re: Stocon08

Inläggav pinkunicorn » sön 29 jun 2008, 13:22

Carolina skrev:Det finns inga bra hotell i närheten, men jag rekommenderar att man letar efter ett hotell som ligger i närheten av en station på den gröna linjen, t ex Odenplan, T-centralen, Slussen, Medborgarplatsen eller Gullmarsplan.

Om man tycker att det är ok med enklare standard så ligger det ett vandrarhem (man får ordna egen frukost, men man slipper ta med sig lakan) rakt över gatan från kongresslokalen.

Jag bokade just in mig där för 290:- per natt, och de hade åtminstone någon mer plats ledig. Hur många vet jag däremot inte.
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Inläggav Carolina » tis 01 jul 2008, 12:20

Vandrarhemmet heter Hostel Skarpnäck och ligger på Flyghamnsgatan 7. Tfn 08-39 53 70.

Carolina
Carolina
Fan

Inläggav Carolina » tis 01 jul 2008, 12:23

Hej!

Planeringen inför Stocon 08 är nu inne på slutspurten och det ser ut att bli en liten men innehållsrik kongress. Som lovat blir det både paneler inriktade på litteratur och mot media.
De som tyckte det var synd att Confuse inte hann med att diskutera de Hugonominerade långnovellerna och kortromanerna, så ta chansen på Stocon.
Vi ska också ha en bokdiskussion, där vi diskuterar årets bästa sf-roman: The Yiddish Policemen's Union.

Missa inte heller det digra filmprogrammet. Vi kommer bl a att visa The Curse of the Ring (eller Ring of the Nibelungs http://www.imdb.com/title/tt0387541/). Diane Duane har skrivit manus och hon har lovat att inleda filmen.

Det blir kongressmiddag också. Den kommer att kosta 150 kr. Anmäl dig till den genom att betala in 150 kr på pg 85 215-2 (Stocon08).

Carolina
Carolina
Fan

Inläggav Carolina » mån 28 jul 2008, 14:58

Hej!
Stocon 08:s kongressmiddag kommer att ske lördag, kl.18-20. Vi kommer att äta på restaurang Tigris som ligger precis mittemot kongresslokalen.Kongressmiddagen kostar 150 kr och då ingår sallad, bröd, smör, huvudrätt, efterrätt och lättöl/bordsvatten. Vill man ha öl eller vin så får man köpa till det.

Det går att välja mellan dessa alternativ till huvudrätt: Entrecote med vitlöksmör och rödvinssås
Grillad lax med skagenröra och kokt potatis
Biff med bearnaisesås
Fläskfilé med gorgonzolasås
Det finns också ett vegetarisk alternativ.
Skicka in ditt val till Peter Söderlund captainp@warp10.se före onsdag kl. 12.

Till dig som ännu inte har anmält dig till kongressmiddagen, så går det fortfarande bra. Skicka ett ebrev till Peter att ni vill ha kongressmiddag, betala in 150 kr på pg 85 215-2 och ta med en utskrift på att du betalat till kongressen.
Det finns även möjlighet att följa med på restaurangen och äta à la carte om man inte vill äta kongressmenyn.

Vi ses på Stocon 08!
Carolina
Carolina
Fan

Inläggav tompe » lör 02 aug 2008, 01:50

Kongressen har börjat. Jag la upp ljudinspelningar från JHH:s intervju av Sheriffen och från panelen om young adult fantasy på det vanliga stället där jag lägger upp ljudfiler. Fråga mig om URL om ni vill ha filerna.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Nästa

Återgå till Kongresser