Kommer snart att vara ifrån datorn igen!

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Kommer snart att vara ifrån datorn igen!

Inläggav Livgivare » tis 15 jul 2008, 22:43

Och som ni förstår betyder detta att ni inte kommer och se mig så mycket här på forumet. Men jag förklarade mitt bortavarande i en annan tråd så ni vet varför.

I morgon skall jag i alla fall iväg på stickcafé för att försöka med stapplande steg komma ut och träffa nya bekanta som kanske kan bli vänner. Jag hoppas så innerligt att jag kommer att vara lugn och glad, och ha det trevligt. Jag har en tendens till att bli speedad och berätta aldeles för mycket om mig själv vid första träffarna med nya människor. Och när jag blir speedad på detta sättet (oavsett om jag berättar allt om mig själv) så blir jag så besviken på mig själv. Så jag måste lära mig att bli cool!

Ha det superbra. Kommer innimellan att försöka läsa ett och annat meddelande här. Ni är en skön skara människor som jag känner mig bekväm i som sällskap. Här har jag nog faktiskt lärt mig ett och annat om diskussioner. Så jag får tacka och ta emot, och fortsätta att lära mig denna konst lite bättre.
Nu är den här PlanetOrigo internetbutiken för alla fantasy och Science-fiction älskare och elektronisk musik-nördar! www.planetorigo.com
Livgivare
Fan

Inläggav Sheriffen » ons 16 jul 2008, 00:15

Eftersom du skriver om det... Vet du vad jag tycker?

Jag tycker att du i görligaste mån helt enkelt ska vara dig själv, där och då i stunden, och inte tänka *för* mycket på vilket intryck du gör eller inte gör. Min erfarenhet är att det ändå aldrig går att styra mer än till viss och ganska liten del vad folk tycker om en (vi uppfattar saker så olika, även beteende och sådant folk säger) och att de flesta som försöker blir så självmedvetna att de blir förlägna och nervösa och därför inte gör ett särskilt bra intryck.

Nu är det här möjligen lätt för mig att säga, för jag är en exhibitionistisk jävel som så gott som aldrig i något givet ögonblick tänker på vilket intryck jag gör på omgivningen (enstaka undantag finns) och ärligt talat inte särskilt ofta bryr mig mycket om det heller, men å andra sidan har jag därför också upptäckt att den formeln funkar. I ungefär femtio procent av fallen. Så femtio procent av dem jag träffar blir jag bekant eller vän eller till och med god vän med, de andra femtio procenten har svårt att klara av min självgoda intensitet och därför brukar det sluta med att vi självmant upphör att umgås, från båda håll.

Fast fifty/fifty är väl inte så illa?! :-)

Kör hårt,
Sheriffen

P.S. Vill du veta vilken den absolut bästa komplimang jag någonsin fått är (och jag är uppriktig!)? Det var för ohyggliga evigheter sedan, när min gode vän Harald Berthelsen då vi satt ett gäng hemma hos honom och drack vin kungjorde för alla de församlade inklusive mig: "Sheriffen är inte någon man gillar, han är någon man står ut med". Fundera på det en stund och se varför det är en faktiskt alldeles enastående komplimang. D.S.
Sheriffen
BNF

Inläggav Livgivare » ons 16 jul 2008, 00:34

Jag skall inte mjäka till mig alldeles, men jag vill heller inte vara en vass nål i ögat på folk. Men heller inte lagom i alla fall. Jag skall försöka vara den mix av galenskap, lyssnande, breda intresse och komplexa tjej jag alltid är. Och hoppas att någon möter mig si så där i mitten av allt detta och vill vara med mig.
Nu är den här PlanetOrigo internetbutiken för alla fantasy och Science-fiction älskare och elektronisk musik-nördar! www.planetorigo.com
Livgivare
Fan

Inläggav Sheriffen » tor 17 jul 2008, 00:48

Jag vet förstås inte hur utpräglad den här svårigheten är för din del, men hörde du den tonåriga Yrsa Walldéns gripande pratessay i programmet Sommar om blyghet som är så svår att hon inte ens vågar gå och handla i snabbköpet? Om inte kan du lyssna här i 30 dagar framåt (fr.o.m. 080716), via datorn:

http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/san ... ramID=2071

Jag säger inte att du skulle ha Yrsas problem, för det har du uppenbarligen inte, men det är ett gripande radioprogram under alla omständigheter. För mig var det närmast omtumlande, för jag kan alltså inte ens föreställa mig något sådant här. Jag har aldrig någonsin haft problemet, liksom. På något vis.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Återgå till Baren