Ray Ban Wayfarer - the catastrophy!

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Ray Ban Wayfarer - the catastrophy!

Inläggav Sheriffen » ons 31 dec 2008, 20:32

Årets sista dag medförde en tragisk händelse. När jag på grund av solskenet plockade upp mina Ray Ban Wayfarer ur fodralet där de alltid ligger, visade det sig att de på något obegripligt sätt har gått sönder. Tvärt av. På mitten (den del som vilar mot näsan, mellan glasen). Fodralet är ett hårt Ray Ban-fodral, så alltsammans är ett mysteirum.

Om det finns någon på detta forum som har ett par äkta Ray Ban Wayfarer att sälja så kan vi börja diskutera verkligt seriösa pengar. Verkligt seriösa.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » tor 01 jan 2009, 12:50

Jag har med visst besvär lyckats gå med på något som heter Tradera, för när jag sökte på Ray Ban Wayfarer med Google fick jag träff på ett par svarta retro som någon säljer där. Nu har jag lagt ett bud som är 1300% högre än det tidigare högsta och auktionen avslutas den 4 januari, så jag har rätt gott hopp.

Vilket inte betyder att ovanstående förfrågan om någon på forumet har ett par att sälja på något sätt blivit inaktuell. Jag är fortsatt intresserad.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » tis 06 jan 2009, 02:08

The Sheriff is back.

Jag vann förstås auktionen, så nu har jag ett par nya - och nattsvarta - Ray Ban Wayfarer.

Tur det.

Annars skulle jag inte ha kunnat gå på nästa kongress.

Kör hårt,
Sheriffen

P.S. Jag är fortsatt intresserad av fler par. Jag har ju upptäckt att till och med denna den största uppfinning som mänskligheten någonsin gjort *kan gå sönder*. Jag betalar bra. Extremt bra. Bli rik. Sälj ett par Ray Ban Wayfarer - originals eller retro - till The Sheriff. D.S.
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » sön 15 feb 2009, 11:58

Och var om inte pa Camden Market i London hittar jag ett par nya Ray Ban Wayfarer i original, exakt likadana som mina gamla som gick sonder men i annu battre skick, for bara 65 pund. Tillvaron ar ater i balans.

Kor hart,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Re: Ray Ban Wayfarer - the catastrophy!

Inläggav Sheriffen » lör 17 sep 2011, 13:40

Dagens bild i The Night Gallery ser ut så här och nu får ni börja med att titta på bilden och sedan läsa det viktiga meddelande som följer:

https://picasaweb.google.com/1128303202 ... 5900201938

Om ni tittar riktigt noggrant på min hemliga beundrarinna, ser ni då möjligen att hon ser ut att vara en liten aning... sjövild? Spattig? Glad i struten? Någonting?

Det var hon, i alla fall. Med tyvärr mycket dystra konsekvenser som följd. Hon lyckades medelst muntert flaxande armar svepa ned mina Bausch & Lomb Ray-Ban Wayfarers på marken, vilket orsakade ett antal visserligen små men dock repor på vänstra glaset. Inte bra. Nu har jag i och för sig i Athen det par ur precis samma serie, ett par som häromåret helt oförklarligt bara var knäckta rakt av en dag när jag öppnade glasögonfodralet (se första inlägget i denna tråd).

Med dem som reservdelslager kan jag låta en optiker ta bort vänstra linsen i dem jag använder nu och i stället sätta i linsen från de gamla.

Fast det här var ju ånyo en varning om hur katastrofen kan vara framme på ett ögonblick. Backup behövs. Jag har ett antal Bausch & Lomb Ray-Ban Wayfarers, men bara de båda ovan nämnda av absolut klassisk modell, med de brunspräckliga bågarna.

Fler sådana krävs.

Jag upprepar därför: jag betalar dubbla priset mot vad ni betalar om ni hittar och köper ett par.

Så här känner ni igen dem som äkta.

För det första, de ser ut så här:

http://www.klasik.org/sunglasses/ray-ba ... k5874e.jpg

För det andra:

På insidan av högra skalmen står det B & L Ray-Ban USA. På insidan av vänstra skalmen står det Wayfarer. Det ska *inte* står Ray-Ban på linsen eller någon annanstans på solglasögonen.

I ytterkanterna på linserna står det, infällt i glaset och mycket svagt, BL.

Skalmarna är förstärkta med stålpinnar som är ingjutna i och löper genom dem.

Jag betalar som sagt dubbla priset, men endast för Bausch & Lomb Ray-Ban Wayfarers. The originals. Enligt ovan.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Inge van Wett » ons 10 okt 2012, 16:50

Glasögonfragment siktat på mars!
En bit av dina trasiga wayfarer har upptäckts på mars. Har du kört för hårt?
http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikrevyn/article3556471.ece
Inge van Wett
Det perifera är det centrala
Inge van Wett
Fan

Inläggav Bbeccarii » ons 10 okt 2012, 18:29

Inge van Wett skrev:Glasögonfragment siktat på mars!
En bit av dina trasiga wayfarer har upptäckts på mars. Har du kört för hårt?
http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikrevyn/article3556471.ece

Ehum. Finns det någon högkvalitativ bild på detta föremål? Jag frågar därför att om man drar upp storleken på bilden via browsern så ser det baske mig ut som ett stycke hårt erigerad penis med en grå kondom på. Jag antar att jag har fel, men vad som verkligen döljer sig under sandytan vill jag kanske inte veta.

Kan det vara någon inom NASA som skämtat, och sen inte vågat erkänna det, när bilden väl blev offentlig?

/B
Bbeccarii
Fan

Återgå till Baren