Gröna linjer

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Inläggav pinkunicorn » tor 19 feb 2009, 14:20

Fast det är precis det de gör. De gör bilar primärt för folk som inte lever på att köra bil, precis som Word primärt är för dem som skriver text lite då och då, inte för dem som lever på det och tillbringar hela dagarna med att göra det.
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Inläggav Johan_L » fre 20 feb 2009, 19:15

pinkunicorn skrev:Så där dålig på att markera vad som är rätt eller fel brukar den inte vara, även om den har fel ibland.

Särskilt den engelska grammatikkontrollen är inte så pjåkig. Inte direkt värd att använda, men inte anmärkningsvärt usel heller.
Johan Lundström

They who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
—Edgar Allan Poe, ”Eleanora”
Johan_L
Fan

Inläggav Ollie » tis 17 mar 2009, 22:53

På mitt jättestora företag som producerar regulatoriska medicinska dokument och vetenskapliga artiklar (och lite mediciner) är Word ganska allenarådande både bland medical writers och andra, även om det finns en XML-falang i Lund som officiellt tillåts existera (och som slipper formatera varje tabell för hand). Mina texter brukar jag filtera från LaTeX via XML till Word. "Track changes" i Word är, apropå, riktigt praktiskt när man jobbar på dokument via en himla massa reviewrundor via mail över halva världen.
Ollie
LoC-skribent

Föregående

Återgå till Baren