Vinkelhakar

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Vinkelhakar

Inläggav Sheriffen » fre 20 feb 2009, 13:56

[ - en sådan här, som ni ser här till vänster... Hur gör man dem med hjälp av tangentbordet? (Den här tryckte jag fram från forumet.)

Jag behöver dem i en översättning och de sitter på tangenterna till höger om siffrorna 8 och 9, men i Windows Vista får jag bara inte fram dem på skärmen. Jag har provat alla tänkbara kombinationer av tangenterna versaler (en pil som pekar uppåt), Ctrl, flaggan och Alt, men inget hjälper. Någon som vet?

Tacksam för svar.

Kör hårt,
Sheriffen
[/quote]
Sheriffen
BNF

Re: Vinkelhakar

Inläggav OsloPC » fre 20 feb 2009, 16:05

Sheriffen skrev:[ - en sådan här, som ni ser här till vänster... Hur gör man dem med hjälp av tangentbordet? (Den här tryckte jag fram från forumet.)

Jag behöver dem i en översättning och de sitter på tangenterna till höger om siffrorna 8 och 9, men i Windows Vista får jag bara inte fram dem på skärmen. Jag har provat alla tänkbara kombinationer av tangenterna versaler (en pil som pekar uppåt), Ctrl, flaggan och Alt, men inget hjälper. Någon som vet?

Tacksam för svar.

Kör hårt,
Sheriffen

Du skla benytte en tast merket "Alt Gr". Den er vanligvis en tast av normal størrelse til høyre for den lange mellomromstasten ("space bar").

Gå forresten gjerne ned til "Finnish and Swedish" på
Alt Gr-siden på Wikipedia. her er det også informasjon om andre nyttige kombinasjoner.

Hilsen
PC
OsloPC
Letterhack

Inläggav Sheriffen » fre 20 feb 2009, 17:26

Tack!

Den där tangenten såg jag inte ens, men jag har nog hört talas om den... tror jag.

Hur som helst, nu funkar det.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Återgå till Baren