Charles Bukowski

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Charles Bukowski

Inläggav Sheriffen » ons 04 mar 2009, 00:35

Det finns naturligtvis bara en plats på forumet för Charles Bukowski.

I baren.

Och naturligtvis finns han på YouTube. Intressant nog och inte alls oväntat är han verkligen Charles Bukowski. Han är sin egen myt, för den råkade vara sann.

Författaren:

http://www.youtube.com/watch?v=V3ACpgnH ... re=related

Hardlinern:

http://afistfulofteeth.blogspot.com/200 ... -video.htm

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Henke » ons 18 mar 2009, 06:16

Det finns naturligtvis bara en plats på forumet för Charles Bukowski.

I baren.

Instämmer! Avslutade i natt hans bok Faktotum - klart en av hans bästa - allra bäst är hans ham on rye - boken som fick mig att över huvudet taget läsa mer av Bukowski....

Ikväll (St Patricks Day) öl och något grönt...dagen var förvisso igår. Fast då var jag upptagen med jobb och annat meningslöst...
Henrick Pålsson

Det som är nyttigt för andra är inte nyttigt för mig och det som är nyttigt för mig är inte nyttigt för andra..

Jag ska skänka min kropp till Science Fiction (Lemmy Motörhead)
Henke
Fan

Inläggav Sheriffen » ons 18 mar 2009, 08:16

På Mike's Irish Bar här i Athen, som Charles Bukowski nog skulle ha gillat, började firandet av S:t Patrick's Day redan i lördags och höll på till i går kväll, med det irländska bandet The Sandsacks på scenen varje kväll/natt! Jag var där i lördags och det var en rätt märklig känsla med alla oss som firade S:t Patrick's Day - greker, tyskar, lituanier, halvgreker/halvsvenskar, halvkanadensare/halvgreker... men inte en enda irländare! Förutom två av killarna i bandet, som dock inte hurrade för Irland en enda gång men förstås spelade irländsk folkmusik från rötterna och uppåt.

Hur som helst, så omsorgsfullt och med så entusiastiska och många festdeltagare har jag aldrig förut firat S:t Patrick's Day! Vi blev alla irländare för en natt!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav centerwall » tis 24 mar 2009, 10:42

Även jag fick i mig några Guiness på S:t Patrick's Day. Samt ett antal andra ölsorter. Jag trodde jag spela rollspel, men så blev det icke. Anledning till att jag trodde att jag skulle göra något annat än vad jag gjorde har tydligen att göra med att jag och Camilla besöker rådhuset om ett par veckor... :-)
centerwall
Letterhack

Inläggav jophan » tis 24 mar 2009, 10:51

Grattis i förskott! Vi får väl fira dig ordentligt på Alcocon!
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav centerwall » ons 25 mar 2009, 10:21

Tack! Japp! :-)
centerwall
Letterhack

Återgå till Baren