Metal Cancer

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Re: Metal Cancer

Inläggav Sheriffen » tis 18 maj 2010, 19:27

Henke skrev:Nej inte speciellt, men så har jag också lyssnat väldigt lite på Ronnie James Dio...

Henke, du såg vad jag skrev, va'?

Att dina ord inte var överord, alltså att du inte överdrev Ronnie James Dios betydelse!

Vilket du ju inte gjorde, heller, eftersom hans betydelse var väldigt stor. Han var utan tvivel en av de största, som sagt.

Kör hårt - och metaltungt,
Sheriffen
Senast redigerad av Sheriffen ons 19 maj 2010, 01:46, redigerad totalt 1 gång.
Sheriffen
BNF

Inläggav Henke » tis 18 maj 2010, 20:33

Ja nu, jag var nog för snabb när jag läste ditt inlägg...och svarade:(

Han var utan tvivel en av de största, som sagt
Henrick Pålsson

Det som är nyttigt för andra är inte nyttigt för mig och det som är nyttigt för mig är inte nyttigt för andra..

Jag ska skänka min kropp till Science Fiction (Lemmy Motörhead)
Henke
Fan

Inläggav Henke » mån 24 maj 2010, 15:43

Så var det dax igen...Religiös sekt hotar
Dios begravning;

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article7181035.ab

Jag finner inga ord:(
Henrick Pålsson

Det som är nyttigt för andra är inte nyttigt för mig och det som är nyttigt för mig är inte nyttigt för andra..

Henke
Fan

Inläggav Sheriffen » tis 25 maj 2010, 08:20

De här fanatikernas förvirring framgår mycket klart av att de både påstår att Ronnie James Dio glorifierade ateism och upphöjde djävulsgestalten.

De båda påståenden är oförenliga. Ateister tror inte på djävulen.

Att skända en begravning, som är de kristnas egen ceremoni för döda människor, är så ruttet att det i sig borde räknas som djävulsdyrkan i deras trosvärld. Men ok, vem har sagt att kristna fanatiker tänker rationellt?

Ronnie James Dio var en människa som sökte sig fram genom flera olika trossystem och religioner, men var han egentligen stod är svårt att säga. Han prackade inte på andra människor sina egna trosföreställningar. Han kanske var ateist, kan kanske var kristen, han kanske trodde på något annat. Jag vet inte. De flesta vet inte.

Men en sak kan jag kategoriskt säga, och det är att han inte var satanist. På frågan varför monstret på gruppen Dios första platta, Holy Diver, gjorde det "ondskefulla" horntecknet (som egentligen är den katolska kyrkans skydd mot onda ögat!) och kastade prästen i vattnet, slagen i kedjor att drunkna, svarade han journalisten, min gode vän Anders Tengner: "Hur vet du att det är "monstret" som är den onda? Det kanske snarare är prästen?"

Och därmed visade Ronnie James Dio förstås en klarsyn vi alla skulle vara förtjänta av, inte minst i sken av den senaste tidens många pedofilskandaler inom just den katolska kyrkan.

Jag applåderar Ronnie James Dios fru för att hon manar till återhållsamhet bland närvarande metalfans, men måste samtidigt meddela att jag själv blir så brännhett förbannad att om jag vore där skulle jag slå in käften på första bästa jävel som försökte störa Ronnie James Dios begravning.

Ronnie James Dio var en av rockmusikens stora sångare och artister. Han var av sina kollegor och vänner överlag betraktad som en varmhjärtad, generös människa med italienskt stort hjärta som alltid var beredd att ställa upp när någon hade problem.

Att skända honom är en styggelse även i kristna ögon. Eller borde vara, i alla fall.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Henke » tor 27 maj 2010, 09:46

På söndag är det två veckor sedan hårdrocksvärlden miste en av sina främsta förgrundsgestalter till cancern.

Hylla och minns Dio i Stockholm på Bröderna Olsson Garlic & Shots!!

Bröderna Olsson ligger på Folkungagatan 84 på Södermalm i Stockholm. Dyk upp, sänk några av etablissemangets omskriva bloodshots – och hedra den lilla mannen med den stora rösten. Från Hårdrocksbloggen

Jag får göra det här i Göteborg, om inte på ett ställe, så i mitt hem!
Henrick Pålsson

Henke
Fan

Inläggav Sten » ons 02 jun 2010, 08:45

Sheriffen skrev:Att skända en begravning, som är de kristnas egen ceremoni för döda människor, är så ruttet att det i sig borde räknas som djävulsdyrkan i deras trosvärld. Men ok, vem har sagt att kristna fanatiker tänker rationellt?

Det här handlar om Westboro Baptist Church. De är inte en representativ kristen församling. De är inte ens representativa för knäppgökiga sekter. De gör det här för att tjäna pengar.

Jo, jag menar allvar. De åker runt till olika begravningar av kända artister, homosexuella personer, militärer och så vidare. De talar om i förväg för anhöriga och pressen att de tänker demonstrera -- de har till och med ett schema på sin webbplats. Sedan står de i eller utanför kyrkan och skriker att den döda nu brinner i helvetet, och hoppas att någon börjar slåss med dem. Händer det stämmer de våldsverkaren, begravningskyrkan, polisen och alla andra som borde ha skyddat dem men misslyckades, och hoppas på skadestånd. Oftast får de en förlikning på några tusen dollar av människor som inte vill gå igenom en rättsprocess även om de förmodligen skulle vinna den.

Sekten består av en familj. Nästan alla är utbildade skadeståndsadvokater. Det är, bokstavligen, det här de lever på.
Så, jo, de är väl rationella, med en viss logik. Men det har inte mycket med religion att göra.
Sten Thaning
Sten
Letterhack

Inläggav Henke » fre 27 aug 2010, 19:44

Cancer...........fy f*n

Vilket nu även har drabbat frontmannen i det polska blackened dödsmetallbandet Bethemoth - Adam ”Nergal” Darski, 33 år - hos honom har det gått så långt att strålbehandling inte längre är något alternativ, utan i hans läge gäller benmärgstransplantation. Om han inte klarar detta, så är 2010 ett mörkt år inom metalvärlden!!

http://www.youtube.com/watch?v=tHhZ2LThpv4

At the left hand ov God

Jag såg bandet i Göteborg 2008!!!
Henrick Pålsson

Henke
Fan

Föregående

Återgå till Baren