Tut och jubel - grekisk gatuserenad!

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Tut och jubel - grekisk gatuserenad!

Inläggav Sheriffen » lör 19 feb 2011, 14:09

Jag satt just på balkongen och åt frukost (ja, jag har som tidigare nämnts ingen dygnsrytm) och så började en av våra glada serenadunderhållare igen. De är så omtänksamma här i Athen, de vill mycket ofta att folk ska kunna fröjdas åt lite musikalisk underhållning i form av en serenad. Tyvärr glömmer de ofta instrumentet hemma, men då tar de till biltutan i stället. Lite glömska ska ju inte behöva gå ut över andra!

Nu var det en tämligen ihärdig speleman som tutade och tutade och tutade, i korta och långa serier, och till sist i ett oupphörligt tutande, alltså i form av oavbrutet ljudande signal. Jag är faktiskt lite osäker på vilket stycke det var han framförde, men det lät ganska likt en sats från någon symfoni av Beethoven.

Det dröjde inte länge förrän en jublande åhörare skrek ut sin förtjusning genom fönstret, högt och ljudligt, med mycket kraftfull stämma!

"STAMATA! STAMATA!" skrek han med sina lungors fulla kraft och därpå fortgick serenaden ytterligare en liten stund i form av ett extranummer, en sprudlande liten melodi som påminde om en porlande sommarbäck.

Det är verkligen trevligt här i Grekland!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Återgå till Baren