Cool har utökats

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Cool har utökats

Inläggav Sheriffen » sön 20 feb 2011, 04:18

Det enda som var cool tidigare var Bausch & Lomb Ray-Ban Wayfarers, the originals. Have a look:

http://www.klasik.org/sunglasses/ray-ba ... k5934f.jpg

Men vad gör min far, som jag var på middag hos i går kväll och som inte gav mig bara en absolut totally cool ny läderjacka, original, old U. S. Air Force med Lucky Strike-tjejen som ryggtavla och - get this! - på insidan av ryggen, fastsytt ovanpå fodret, ett foto av killarna från andra världskriget i full mundering som tillhörde just den enheten inom flygvapnet!*, utan också ett par Bausch & Lomb Onyx France, 60-tal, inte bara i det ursprungliga fodralet utan med den ursprungliga garantin medlagd. Feast your eyes:

http://www.eyeglassboy.com/images/Ray-B ... lack_6.jpg

Totally cool. Det var dem som Onassis brukade köra på den tiden. Nu kör jag dem också.

På EuroCon blir det både Bausch & Lomb Ray-Ban Wayfarers och Bausch & Lomb Onyx France.

Kvarstår faktum: de enda coola solglasögonen i världshistorien kommer från Bausch & Lomb. Och enbart originals.

Absolutely nothing else will do. Not now, not never.

Kör hårt,
Sheriffen

* Varje enhet inom flygvapnet hade sin egen ryggtavla. Jag har nu Made In Heaven och Lucky Strike. Tyvärr hittar jag inga bilder på nätet. Men Made In Heaven är en pin up-ängel med bomber under, en bomb för varje militärt mål i Nazi-Tyskland som den enheten lyckades slå ut. Lucky Strike är förstås cigaretten, som enligt legenden döptes efter just en "lucky strike", det vill säga när man lyckades bomba en av fiendens militärbaser. Den enheten lät varje bombträff markeras med ett hjärta på jackan, under Lucky Strike-tjejen. Åtta stycken träffar. Made In Heaven hade tretton bomber på ryggtavlan, det vill säga tretton utslagna militärbaser. Cool. D.S.
Sheriffen
BNF

Återgå till Baren