Återta NSF-bastionen!

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Återta NSF-bastionen!

Inläggav Sheriffen » fre 08 dec 2006, 16:23

Nu är det dags.

Jag hade i dag vägarna förbi Kungsholms kyrkoplan 4, en adress som får varje old fan att rysa av välbehag. Det var där Nova Science Fiction under förra halvan av åttiotalet hade sina spatiösa, palatsliknande lokaler, vars vidsträckta, högteknologiska kontorslandskap sjöd av publicistisk verksamhet dygnet runt och från vilka strömmade ett oändligt antal magasinnummer och science fiction-romaner.

När Nova Science Fictions väldiga redaktion lämnade lokalerna för att flytta till Solna begicks ett beklagligt misstag av Riksantikvarieämbetet och minnesplaketten kom aldrig upp på husets fasad. Det misstaget kan nu korrigeras, men inte med en minnesplakett utan med en stor neonskylt på vilken det står NOVA SCIENCE FICTION.

Lokalerna, så ombyggda att de numera sträcker sig till vänster om dörren i stället för till höger, men ändå, är nämligen lediga och uthyres.

John-Henri Holmberg, som redan på åttiotalet blev ekonomiskt oberoende multimiljonär på den ofantliga utgivningen, bör självfallet härmed känna sitt kall och omgående på nytt hyra lokalerna och förflytta den nuvarande verksamheten till den ursprungliga, historiska adressen.

Dags att agera.

Jag anmäler mig att på nytt fungera som redaktionschef över framställningen av inlagorna och emotser med förväntan det triumfatoriska återtåget.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav jophan » fre 08 dec 2006, 16:39

Jag är frivillig att hålla kaffekokaren i trim och se till att det alltid finns Zoégas Skånerost på plats.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Återgå till Baren