Är du musikalisk? Testa dig själv

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Inläggav jophan » tor 18 jan 2007, 14:32

Skäggmonstret skrev:Det kändes mest som ett minnestest.

Fast det bygger på att tonminnet inser vad det är man hör.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sten » tor 18 jan 2007, 20:07

jophan skrev:
Skäggmonstret skrev:Det kändes mest som ett minnestest.

Fast det bygger på att tonminnet inser vad det är man hör.

Mm. Det vore intressant om de delade upp svaren. Jag hörde rätt tydligt när det fanns pauser i ett av musikstyckena eller när de hoppade över en av tonerna, det var antagligen frekvenserna jag hade problem med.
Sten Thaning
Sten
Letterhack

Inläggav Linnéa » lör 20 jan 2007, 12:49

27/30 och 28/30. Uppmärksamheten flaggade lite mot slutet av vardera testet (fast i och för sig kan man ju göra en paus när man vill). Är det någon som har gjort det igen? (Om man klickar på länken man får på slutet så kan man komma tillbaka och göra om det, för att se om ens resultat ändras.)

(Öh. Flaggade är bergis inte god svenska. Jag blev mindre koncentrerad menade jag.)
Linnéa Anglemark

http://nea.pp.se

Wormholes suck.
Linnéa
WAHF

Inläggav Jesper » lör 20 jan 2007, 13:28

24/30 och 28/30. Jag trodde aldrig att jag skulle vara bättre på andra delen, den kändes betydligt svårare. Jag tror att man kan höja sitt resultat en hel del om man fick öva lite innan, samt om man verkligen koncentrerade sig. Ibland vandrade tankarna iväg, och då var det mycket svårare att minnas det första stycket man skulle jämföra med.
Jesper
LoC-skribent

Inläggav Skäggmonstret » lör 20 jan 2007, 20:20

Linnéa skrev:27/30 och 28/30.

Då överlämnar jag härmed den gula ledartröjan till dig.

Uppmärksamheten flaggade lite mot slutet av vardera testet (fast i och för sig kan man ju göra en paus när man vill).

Det skulle säkert vara möjligt att prestera betydligt bättre under idealiska testförhållanden. Kan man verkligen få speciellt vettiga data genom en undersökning av det här slaget? De frågade väl i och för sig om man kunde höra allt och om man lyssnade uppmärksamt, men det ryms ju ganska många felvariabler där ändå.
//Gabriel Nilsson
Skäggmonstret
Fan

Inläggav JohanE » mån 29 jan 2007, 00:27

29/30 och 28/30

Känns dock som att man ibland blir nervös när samma svar är korrekt flera stycken i rad, och därför blir mer "sugen" på att svara det andra.
JohanE
WAHF

Föregående

Återgå till Baren