Rymd-Olov skrev:Men en del av resenärerna är väl rimligtvis på väg hem för att fira jul med sina nära och kära, efter att ha uträttat något i London? Sen är det väl inte alla som har råd att själva betala ett hotellrum i London, oavsett om det är fråga om dubbel- eller enkelrum?
Sheriffen skrev:Och vad beträffar att ha råd eller inte: det är sådant vi har kreditkort till.
Räkningen skickar man sedan till flygbolaget.
Rymd-Olov skrev:Sheriffen skrev:Och vad beträffar att ha råd eller inte: det är sådant vi har kreditkort till.
Räkningen skickar man sedan till flygbolaget.
Hm, ja, då blir det överkomligt, förstås. Jag fick förresten för mig att du framför allt förundrades över att folk tyckte att det var ett problem att flygen var inställda. Om man missar julen med sina vänner eller sin familj är det fullt rimligt att bli lite gnällig, tycker jag, även om det kanske är ett i-landsproblem.
Ruts skrev:Man kan tro att BA och Västtrafik har samma ägare, för Västtrafik blir också förvånade varje år när det snöar på vintern. Helt makalöst!
Sheriffen skrev:Stansted i London
tompe skrev:Jag tyckte jag såg någon notis om att hotellrum var slut eller så. Och jag antar att flygbolaget inte betalar vilka dyra hotellrum som helst.
Hur är reglerna? Jag trodde att flygblagen bara var tvungna att ersätta med en viss summa pengar. Är de verkligen skyldiga att fixa eller betala hotell?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare