Erik skrev:Jag har betalat medlemskap till Nippon 2007 och tänkte delta om inget oförutsett händer. Är det några fler som vet säkert eller funderar på att kanske åka till Japan för att gå på kongressen?
Då jag aldrig har varit i Japan så tänkte jag ju även semestra där innan eller efter kongressen. Är det några fler som tänkte göra det? Även om man vill se olika saker så borde man kunna resa tillsammans under stora delar. Det skulle ju vara mycket roligare om man inte behöver vara helt ensam när man åker runt i ett främmande land.
Jag ska dit, men hängiven resenär som jag är har jag aldrig haft något per se emot att befinna mig ensam i mycket främmande land. Jag är heller inte riktigt typen som åker runt och tittar på och fotograferar diverse sevärdheter (jag har inte ens kamera med mig), utan snarare sorten som så att säga upplever landet genom att kasta mig rakt ut i det , umgås med invånarna och låta alltsammans bara skölja över mig. I själva verket strävar jag i det här fallet på fullaste allvar efter samma charmigt fullständiga vilsenhet som drabbade Bill Murray i "Lost In Translation" och tänker även ta in någon vecka på hotellet där filmen spelades in, för att kunna sitta sent på nätterna i den där sky-baren och dricka den hemska japanska whiskyn och känna mig - just det - "lost in translation". Jag undviker medvetet att lära mig någonting mer än det ytterst lilla jag kan om Japan innan jag reser dit; jag ska göra alla misstagen och lära mig av dem i stället.
Fast allt detta betyder inte att jag inte skulle ha lust att träffa andra européer som rest dit, men jag känner mig mer osäker på att kunna utlova att jag under flera dagar i sträck vill göra samma saker som du/dem/er. Tokyos nattklubbsvärld, någon?
Kör hårt,
Sheriffen