Presentera dig här

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Re: Presentera dig här

Inläggav rixard » mån 19 sep 2011, 09:07

Jophan klart jag orkar det. Låter ytterst trevligt.
rixard
WAHF

Inläggav Johan » tis 20 sep 2011, 20:54

Sedan kan du boka in 5/11 i kalendern också. :)

http://november.fandom.se/
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Inläggav rixard » tis 27 sep 2011, 17:56

Tack för upplysningen Johan, som det ser ut för tillfället så ska jag jobba den helgen men jag ska arbeta på att lösa det lilla problemet.
rixard
WAHF

Inläggav misterpi » fre 20 apr 2012, 11:18

Hej, nyregistrerad här. Jag är misterpi men fakstisk Pelle. Jag er Nordmenn, växte upp i Tyskland men nu bo jag i Sverige. Jag är sf fan since day 1 eftersom faren är det också. Är 26 år gammal och jobbar som inredningsarkitekt. Jag söker människor med sf entusiasm och möjligheten å förbättra min svenska. ;-)

Hejdå, misterpi
misterpi

Inläggav centerwall » fre 20 apr 2012, 11:36

Hello misterpi och välkommen hit. Aktiviteten på forumet brukar gå i vågor, men det går naturligtvis bra att hjälpa tidvattnet genom att väcka liv i trådar som verkar intressanta. Var bor du förresten? Det förekommer ju pubträffar på några orter och det brukar vara ypperliga tillfällen att träffa andra fans - och då naturligtvis också träna svenskan.
centerwall
Letterhack

Inläggav jophan » fre 20 apr 2012, 17:58

Nettopp! :)
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Inge van Wett » mån 30 apr 2012, 10:31

När jag skapade Inge van Wett hösten 2010 gjorde jag det endast för att det kändes kul att sakna fanvett (när jag ställde frågor om fanvett i Fandalenas frågespalt). Och jag fick lova jophan att aldrig använda Inge till annat än att skriva frågor till Fandalena. Vilket Inge senare tid har brutit mot, utan att fråga om lov.

Dock är det ju många som går under fantasifulla signaturer och det känns lite plattare att på fandom.se vara "jacques" (som råkar vara mitt riktiga förnamn) än att signera "Inge van Wett". Därför kommer signaturen "jacques" nu att gafiera (för att jag inte ska fortsätta segla under två signaturer). Däremot är planen att Inge ska försöka vara en rätt aktiv skribent.

Inge har saknat fanvett och stundom kanske varit lite för fräck i tonen. Det är nu meningen att han ska försöka bli trevligare i fortsättningen. Han kanske till och med kommer att visa ett visst fanvett. Huruvida en del av hans inlägg ska beteckans som vanvett får ni själva avgöra.

/Jacques (och Inge van Wett)
Inge van Wett
Fan

Inläggav Sheriffen » tor 03 maj 2012, 17:55

Fascinerande nog ser jag att jag har fått ett privat meddelande här på forumet av Jacques, men det är enligt något slags automatfunktion på forumet borttaget av Jacques innan jag hann öppna och läsa det. Så ja, det är uppenbart att Inge van Wett verkligen har tagit över nu! :-)

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav robobot » ons 12 sep 2012, 09:02

Hallå, ny på forumet. Bor och studerar i Uppsala och hittade hit efter ett par google-sökningar. Det är inte många av mina vänner som läser sci-fi och därför kände jag ett behov av att leta upp ett bra forum där jag kan diskutera mina favorit böcker och författare med likasinnade.

Har sedan ung ålder alltid varit intresserad av sci-fi i form av film och tv-serier och läste väl en bok av Tolkien, Rowling eller Pratchett då och då. Det är nu det senaste året intresset för litteraturen har växt sig större då jag blev helt mind-blown av Asimov och Foundation. Så just nu läser jag allt av Asimov, lite William Gibson, Jules Verne, George Orwell och har lite andra namn som står på kö i bokhyllan.

Trevligt att ha hittat hit!
robobot
WAHF

Inläggav jophan » ons 12 sep 2012, 09:27

Välkommen hit! Det är inte så mycket drag på det här forumet efter att alla gick med i Facebook, men det kommer ett inlägg här och där.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Inge van Wett » ons 12 sep 2012, 11:57

jophan skrev:Välkommen hit! Det är inte så mycket drag på det här forumet efter att alla gick med i Facebook, men det kommer ett inlägg här och där.

Hänger svensk fandoms stöttepelare i ngn särskild grupp på FB? Det har jag i så fall missat.
Inge van Wett
Det perifera är det centrala
Inge van Wett
Fan

Inläggav jophan » ons 12 sep 2012, 15:57

Nej, det finns ingen FB-grupp för hela fandom. Men de flesta är FB-vänner med varandra, så det blir lite av den effekten i alla fall om man skriver saker på sin logg.

De här fan-relaterade grupperna är jag med i:

Upsalafandom
Linköpings Science Fiction-Förening (LSFF)
Stockholmsfandom
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Föregående

Återgå till Baren