Nicola Griffith (och jag) ber om tio sekunder…

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Nicola Griffith (och jag) ber om tio sekunder…

Inläggav john-henri » tis 27 maj 2008, 23:18

Så här skriver Nicola:

The Office of the Governor of California has set up a hotline public opinion vote on the recent state Supreme Court decision regarding same-sex marriage. It's a fully automated system and it's not, repeat not, limited to California residents.

The number works. It's not a scam. I've just called it myself. If ever you've thought, huh, wish I could do something to help all my queer friends, now is the time.

To vote in support of the California Supreme Court's decision on same-sex marriage, call the Governor's office:

1. call 001-916-445-2841
2. press options 1 (english) 5 (to vote), 1 (LGBT issue), 1 (vote yes)

It's really easy. The first time I called, the line was busy. The second time, the whole process took about ten seconds. Are your queer friends worth ten seconds of your time?

Särskilt svårt är det inte. Jag har ringt in en röst. Gör nu likadant!

John-Henri
Prenumerera på Nova science fiction. 4 nr för 275 kr. Postgiro 52 80 97-9, Gafiac. Om du tycker att det ska finnas sf på svenska också!
john-henri
BNF

Inläggav Sheriffen » tis 27 maj 2008, 23:36

Jag fattar inte. Märks det inte att man ringer från Europa och därmed sannolikt inte är amerikansk medborgare och därmed avlägger en röst i ett land där man inte har rätt att avlägga röster i vilket fall?!

Att visa sitt stöd är en sak, det förstår jag. Men bryr de sig om ifall det stödet visas av folk på andra sidan jordklotet?!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav john-henri » ons 28 maj 2008, 07:41

Såvitt jag förstått registrerar den automatiska telefonsvarare man kommer till enbart röster, inte varifrån de rings in.

John-Henri
Prenumerera på Nova science fiction. 4 nr för 275 kr. Postgiro 52 80 97-9, Gafiac. Om du tycker att det ska finnas sf på svenska också!
john-henri
BNF

Återgå till Baren