Club Cosmos

Club Cosmos

Inläggav centerwall » tor 14 dec 2006, 14:42

åka skrev:Kul att ni i Göteborg har börjat kommunicera lite mer med oss som bor på andra ställen. Länge trodde jag att Club Cosmos bara var ett tomt rykte, eftersom man aldrig hörde (eller snarare läste) något därifrån. Ingen respons på fanzines jag har skickat heller...

Jag tar mig friheten att öppna ett nytt ämne om "Sveriges äldsta ännu aktiva Science Fiction-förening".

Club Cosmos pubträffar är i alla fall välbesökta och vi är hyfsat många som är "nya" medlemmar. Återväxten är säkrad kan man säga. Vad gäller respons på fanzines och annan korrespondans vågar jag inte svara på det, men jag kan ta med mig en hälsning.
centerwall
Letterhack

Inläggav åka » tor 14 dec 2006, 18:41

Jo, de senaste två åren har ju en del personer anslutna till Club Cosmos börjat höra av sig på nätet. Henke här på forumet till exempel, och Glenn. Lite äldre Cosmosmedlemmar har också visat sig på ett antal kongresser både i Sverige och utomlands. Så numera tvekar jag inte om att klubben finns. Men, som sagt, länge var jag skeptisk.
åka
Fan

6/2

Inläggav Henke » tis 06 feb 2007, 11:08

Ikväll är det i alla fall dags för Ghöteborgs fenträff på the Rover. Den första kommer runt 17-18, sådär, omkring. Kom dit! Snacka lite sf och drick en god öhl.
Henrick Pålsson

Det som är nyttigt för andra är inte nyttigt för mig och det som är nyttigt för mig är inte nyttigt för andra..

Jag ska skänka min kropp till Science Fiction (Lemmy Motörhead)
Henke
Fan

Inläggav centerwall » tor 08 feb 2007, 23:05

Jag hade bara tid för en öl - och har ingen aning om vilka samtalsämnen som dryftades framåt kvällen, men som vanligt var det en trevlig afton på Rover.
centerwall
Letterhack

Inläggav centerwall » mån 05 mar 2007, 19:39

Törstiga Göteborgare glömmer väl inte bort att det imorgon är den första tisdagen i månaden. Det betyder att Club Cosmos samlas på Rover på Andra Långgatan.
centerwall
Letterhack

Inläggav Henke » mån 04 jun 2007, 17:49

Rover i morgon! Fr klockan 17.30 tills det stängs el tills den sista går....tio dagar senare drar SweCon igång! Så morgondagen blir det lite snack om SweCon (hedersgästerna) och annat fans kan tänkas tala om....kom dit!! Själv ska jag jobba lite grann innan men sedan kommer jag, lite god mat och en kall öl...el två.
Henrick Pålsson

Det som är nyttigt för andra är inte nyttigt för mig och det som är nyttigt för mig är inte nyttigt för andra..

Henke
Fan

Juli öhl

Inläggav Henke » mån 02 jul 2007, 10:02

I morgon på det vanliga stället The Rover på Andralånggatan - är du hemma och har semester eller inte, kom dit och drick en öl eller två. Fr klockan 18 och framåt sitter göteborgsfans där och dricker öl och diskuterar.
Henrick Pålsson

Henke
Fan

Re: Juli öhl

Inläggav centerwall » mån 02 jul 2007, 14:48

Henke skrev:I morgon på det vanliga stället The Rover på Andralånggatan - är du hemma och har semester eller inte, kom dit och drick en öl eller två. Fr klockan 18 och framåt sitter göteborgsfans där och dricker öl och diskuterar.

Själv har jag planer på att vara där ännu tidigare! :-)
centerwall
Letterhack

Inläggav Henke » mån 02 jul 2007, 15:18

Jag hade planerat att komma dit men efter ett samtal från (jobbet) måste jag jobba kvällen.
Henrick Pålsson

Henke
Fan

Inläggav Henke » fre 03 aug 2007, 11:11

Ja, då e det fenträff igen (7/8)! Som vanligt på the rover på andra långatan, öppnas kl 17:00 och framåt sitter göteborgsfandom där och dricker öhl i en härlig göteborgsstämmning:) Kom dit!
Henrick Pålsson

Henke
Fan

Inläggav centerwall » tis 04 sep 2007, 09:56

Ser man på! Det är ånyo den första tisdagen i månaden! Öl på Rover! Hurra!
centerwall
Letterhack

Inläggav centerwall » tor 06 sep 2007, 09:45

Tisdagens cosmosträff kan bara beskrivas med ett ord: succé! Vi var över trettio cosmonater som intog Rover och fick därmed sprida ut oss på två rum. Vilket gjorde att det minglades en hel del! Många gamla ansikten som inte varit med på länge dök upp och även några nya. Ölen skummade, boktips byttes, det pratades skrot och var helt enkelt mycket trevligt.

Och jag är glad att jag inte behövde vara på jobbet särskilt tidigt i onsdags... ;-)
centerwall
Letterhack

Inläggav jophan » tor 06 sep 2007, 10:08

Kul! Drygt trettio är vårt rekord, som vi tangerar då och då, fast ibland är vi så få som tolv-tretton stycken.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav centerwall » mån 03 dec 2007, 10:44

Imorgon är det dags igen! Alla som befinner sig i Göteborg tisdagen den 4 december bör infinna sig på The Rover på Andra Långgatan för att smaka igenom julölssortimentet.

Martin Andersson har hotat med att testa Rovers nya hamburgare - som enligt menyn en "snuskigt stor burgare på 1 kg". Dessutom kommer det som vanligt bjudas på gott sällskap och säkert en och annan dålig vits. Eventuellt pratar vi om science fiction också. Men det är inte alls helt säkert. ;-)

Så tveka inte - The Rover är restaurangen. Club Cosmos är namnet på gänget. Öl är drycken.
centerwall
Letterhack

Inläggav centerwall » ons 05 dec 2007, 15:26

20 Göteborgsfans träffades på Rover för 2007 års sista Club Cosmos-träff. Stämningen var som vanligt på topp. Böcker delades ut, boktips utbyttes och ölen skummade.

Som en extra bonus avslutades _till sist_ den resa som sju Göteborgsfan gjorde till Miscatonicon 2005. Det var skönt att få komma hem igen. ;-)
centerwall
Letterhack

Nästa

Återgå till Göteborg