Club Cosmos

Inläggav Martin Andersson » fre 21 dec 2007, 12:49

centerwall skrev:Martin Andersson har hotat med att testa Rovers nya hamburgare - som enligt menyn en "snuskigt stor burgare på 1 kg".

Ovan nämnda underhållning uteblev tyvärr, till allas stora besvikelse. :(
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos
Martin Andersson
Letterhack

Inläggav jophan » fre 21 dec 2007, 13:02

Varför? Blev du sjuk?
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Martin Andersson » fre 21 dec 2007, 19:06

jophan skrev:Varför? Blev du sjuk?

Nej, fegade ur. Hade tänkt nöja mig med en macka i skolcafeterian till lunch för att vara förberedd, men cafeterian var stängd, så det blev alternativ 2 vilket var lunch på det lokala indiska stället, och det lämnade betydligt mindre marginaler att röra sig med. Vi får se hur det går i januari. Antagligen kommer jag att ha hittat en annan ursäkt till dess. :wink:
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos
Martin Andersson
Letterhack

Inläggav centerwall » mån 07 jan 2008, 20:00

Imorgon (den 8 januari 2008) är det stor galapremiär på The Rover i Göteborg. Då inleds nämligen den nya traditionen - att dricka öl den andre tisdagen i månaden! Naturligtvis kommer ingen att hindras från att hälla i sig en maltdryck den första tisdagen också - men det är större chans att man gör det i det trevligaste av sällskap den andra tisdagen i månaden hädanefter.

Nämnde jag att det är den andre tisdagen som gäller?
centerwall
Letterhack

Inläggav centerwall » tis 15 jan 2008, 10:57

En senkommen rapport från Rover: vi var 14 Göteborgsfans som träffades denna årets första pubkväll och avnjöt gott öl och trevligt sällskap. Vi diskuterade bland annat årets kommande kongresser och tvingade på varandra boktips.

Ingen åt den gigantiska hamburgaren.
centerwall
Letterhack

Inläggav jophan » tis 15 jan 2008, 12:51

centerwall skrev:En senkommen rapport från Rover: vi var 14 Göteborgsfans som träffades denna årets första pubkväll och avnjöt gott öl och trevligt sällskap. Vi diskuterade bland annat årets kommande kongresser och tvingade på varandra boktips.

Ingen åt den gigantiska hamburgaren.

Vi var väl ungefär lika många som flest för en vecka sedan i Uppsala. Men åt ingen hamburgaren? Är ni möss eller är ni fans?
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav centerwall » tis 15 jan 2008, 13:02

jophan skrev:
Men åt ingen hamburgaren? Är ni möss eller är ni fans?

Vi har insett att det krävs en uppsalabo för att lösa uppgiften. ;-)
centerwall
Letterhack

Inläggav jophan » tis 15 jan 2008, 13:43

centerwall skrev:
jophan skrev:Men åt ingen hamburgaren? Är ni möss eller är ni fans?

Vi har insett att det krävs en uppsalabo för att lösa uppgiften. ;-)

Simon! Naturligtvis. Vi skickar ner honom.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav centerwall » mån 11 feb 2008, 23:22

Det är dags igen! Det känns som om det bara var en månad sedan Göteborgarna samlades på The Rover för att dricka öl. ;-)

För övrigt anser jag att vi ska arrangera studieresor till pubträffar på olika orter.
centerwall
Letterhack

Inläggav Sheriffen » mån 11 feb 2008, 23:28

centerwall skrev:För övrigt anser jag att vi ska arrangera studieresor till pubträffar på olika orter.

Biskopen instämmer och tillägger:

"Vhälsignad vare Hhherren, jag välkomnar Göteborgsförsamlingen till mitt stift!"

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav centerwall » tor 14 feb 2008, 14:59

The Rover 12 februari, nådens år 2008

16 Göteborgska fans hade letat sig till The Rover den andra tisdagen i årets kortaste månad. Vi trodde länge att vi kunde få plats med alla 16 vid samma bord - som egentligen är tre bord. Empiriska studier gav vid handen att detta blev lite trångt så en delegation förflyttade sig helt enkelt till bordet bredvid. Nu när vi inte längre måste slåss om utrymmet med Wiccagänget så borde ju rimligtvis hela det inre rummet vara vårt.

Men nej. Så enkelt är inte livet för öldrickande cosmoniter. Bordet var redan bokat. Av personer som inte ens tycker om science fiction! Ve och fasa. Men vänta - på det sista lediga bordet i det inre rummet fanns det en liten obemärkt papperslapp som någon hade klottrat på. Djärvt omringades lappen och med darr på rösten kunde vår utsände konstatera att någon skrivit det i detta sammanhang så vackra ord ”cosmos”. Detta var vårt bord!

Nu kunde öl fortsätta att hällas i törstiga strupar och eftersom det redan hade blivit några stycken så började diskussionerna ta intressanta och tämligen bisarra vägar. Jag gjorde tappra försök att skriva ner några av ämnena, men inser nu i nykterhetens kranka blekhet att till exempel frågan om snablar i HP Lovecrafts verk inte är lika inspirerande i fullt dagsljus.

Men några någorlunda seriösa frågor diskuterades faktiskt. Till exempel lusten att göra ett fanzine. Den här lusten övergick till och med i spånande kring några artiklar och vissa av dessa förslag är så galna att jag tycker att vi måste se till att realisera detta fanzine.

Vi pratade också om den något (*host*) ojämna könsfördelningen på pubträffarna och hur vi ska kunna ändra på detta. Frågan om att åka på studiebesök till andra städers pubträffar framkastades och möttes med stor entusiasm!

Med förvisning om att det bara är en månad till nästa pubmöte började vi sedan en efter en färdas hem, likt ensamma kometer genom himlavalven.
centerwall
Letterhack

Inläggav Planckskonstant » tor 14 feb 2008, 16:01

centerwall skrev:Vi pratade också om den något (*host*) ojämna könsfördelningen på pubträffarna och hur vi ska kunna ändra på detta.

Om denna ojämna könsfördelning utfaller sålunda att det är kvinnor som är i minoritet, hoppas jag kunna bättra på den statistiken vid tillfälle eftersom jag brukar vara i Göteborg på tisdagarna. Fast jag hade fått för mig att det var första tisdagen varje månad. Ska genast skriva upp att det är andra i almanackan.
Brita
Planckskonstant
Fan

Inläggav centerwall » tor 14 feb 2008, 16:29

Planckskonstant skrev:
Om denna ojämna könsfördelning utfaller sålunda att det är kvinnor som är i minoritet, hoppas jag kunna bättra på den statistiken vid tillfälle eftersom jag brukar vara i Göteborg på tisdagarna. Fast jag hade fått för mig att det var första tisdagen varje månad. Ska genast skriva upp att det är andra i almanackan.

JA! Du är mycket välkommen!

Vi ändrade dag vid årsskiftet eftersom det var ett annat gäng som har pubträffar den första tisdagen. Det blev lite trångt och det kändes rätt att flytta när Rover ändå hade stängt årets första tisdag.
centerwall
Letterhack

Inläggav Martin Andersson » fre 15 feb 2008, 22:04

centerwall skrev:Det blev lite trångt och det kändes rätt att flytta när Rover ändå hade stängt årets första tisdag.

Vilket också innebär att VI fick vår pubkväll i januari men de andra fick inte sin. Ha! :wink:
Martin Andersson
Letterhack

Inläggav centerwall » mån 10 mar 2008, 09:51

Med förvisning om att det bara är en månad till nästa pubmöte började vi sedan en efter en färdas hem, likt ensamma kometer genom himlavalven.

Och nu har en månad förflutit. Göteborgsfan - det är dags att dricka öl igen!
centerwall
Letterhack

FöregåendeNästa

Återgå till Göteborg