Club Cosmos

Inläggav Planckskonstant » mån 10 mar 2008, 20:54

centerwall skrev:Och nu har en månad förflutit. Göteborgsfan - det är dags att dricka öl igen!

Jag tänkte titta in, men eftersom jag i princip bara hittar från stationen till universitetet i Gbg, skulle jag gärna vilja ha tips på hur jag tar mig dit. (Vilken spårvagn/buss och vilken hållplats.)
Brita
Planckskonstant
Fan

Inläggav centerwall » tis 11 mar 2008, 13:24

Det är nog lättast att ta sig till Järntorget med spårvagn 1, 3, 6, 9 eller 11. Några bussar går också förbi, bland annat buss 60 och 80.

Rover ligger på Andra Långgatan som är en av tvärgatorna från Linnégatan som börjar på Järntorget. Den ligger liksom på andra sidan Järntorget och på hörnet på början av Andra Långgatan ligger på ena sidan en Seven-Eleven och på andra sidan en bar som heter "Stars´n´bars".

Eftersom jag är usel på vägbeskrivningar hoppas jag att någon av dessa länkar kan göra det lite lättare:

http://tinyurl.com/ywz3zf *

www.therover.se

* Tinyurl.com, FFS! (moderatorns kommentar)
centerwall
Letterhack

Inläggav centerwall » mån 12 maj 2008, 08:47

Och nu är det dags igen! Imorgon till och med. Alla som rent fysiskt befinner sig i Göteborg bör utan att tveka leta sig fram till The Rover för att dricka ett glas öl - eller annan önskad dryck - tillsammans med glada Göteborgsfan.

Ni som inte befinner er i Göteborg kan väl istället försöka sätta in er i rätt mentala tillstånd och på så sätt känna er delaktiga.
centerwall
Letterhack

Inläggav centerwall » ons 14 maj 2008, 21:30

18 fans letade sig till Rover denna tisdag. Könsfördelningen var lite bättre, även om det är långt kvar tills det är varannan damernas.

Den tidigare nämnda festen som Mithlond och The Tolkien Society of Sweden anordnade har definitivt gett ringar på vattnet, då både Mithlonditer som aldrig varit på pubträff tidigare och TTS:are som inte varit på pubträff på jättelänge dök upp.

Stämningen var som vanligt på topp. Kommande kongresser och vilka som ska resa avhandlades och så även det helt otroliga fanzine som Göteborgsfandom någongång, någondag, ska producera.
centerwall
Letterhack

Inläggav Sheriffen » ons 14 maj 2008, 23:02

Sheriffen och Biskopen, två av samhällets stöttepelare men båda tyvärr bosatta i Stockholm, kan bara avundsjukt gratulera Göteborgsfandom till dessa enastående pubträffar. 18 fans. Vid Ghud.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav jophan » tor 15 maj 2008, 08:17

Ja, vi var bara 14 senast i Uppsala.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav centerwall » tor 12 jun 2008, 10:18

17 var vi som den andra tisdagen i juni månad i nådens år 2008 letade oss till The Rover för att tillsammans med andra fans av science fiction, fantasy och skräck svalka oss med en och annan öl. Möjlighet till bättre könsfördelning gavs då några nya ansikten ur minoritetsgruppen till allas stora glädje dök upp.

The Rover var ovanligt tom på ickefans, vilket vi konstaterade sannolikt berodde på att detta vattenhål inte är utrustad med en televisionsapparat. Det hindrade inte oss från att ge bartenderna arbete och gradvis höja ljudnivån i lokalen.

Samtalsämnena var som vanligt på en hög akademisk nivå. Vi diskuterade olika möjligheter att på kortast möjliga tid, och i brist på medlemmar från planeten Krypton, omvandla kol till diamanter, för- och nackdelar med olika så kallade ”drinking games”, lade fram tesen om huruvida Paulus brev var de första fanzinen samt genomförde empiriska studier över man lurar chips av andra fans.

På det stora hela, en mycket lyckad afton.
centerwall
Letterhack

Inläggav centerwall » tor 03 jul 2008, 10:08

Nu är det snart dags igen för god öl och sprirituellt sällskap.

Ta er till Rover på Andra Långgatan nästa tisdag - den 8 juli - så får ni svar på alla era frågor.

Disclaimer: Club Cosmos ger ingen garanti för att svaren ni får kommer vara begripliga eller relevanta för er frågeställning. Om symptomet "förvirrad" uppstår på grund av något av svaren rekommenderar husläkaren en dos av någon medicin som finns tillgänglig genom de snälla herrarna och flickorna bakom den så kallade "baren".
centerwall
Letterhack

Inläggav jPeMelin » tor 03 jul 2008, 19:02

Sheriffen skrev:Sheriffen och Biskopen, två av samhällets stöttepelare men båda tyvärr bosatta i Stockholm, kan bara avundsjukt gratulera Göteborgsfandom till dessa enastående pubträffar. 18 fans. Vid Ghud.

Kör hårt,
Sheriffen

Haha.... våra mest välbesökta pubkvällar har tom varit runt hälften så stora som våra kongresser de sista åren! :D

Tror vi toppade på 36 besökande nån gång förra året.
....................................................................
hemsida: http://web.comhem.se/~u31634993/
musiksida: http://www.last.fm/user/jPeMelin/
Alcocon3 - 24-26 april 2009: http://clubcosmos.net/alcocon3
jPeMelin
Fan

Inläggav centerwall » ons 09 jul 2008, 17:18

jPeMelin skrev:
Tror vi toppade på 36 besökande nån gång förra året.

Till julis pubträff dök 15 personer upp. En som vanligt mycket trevlig kväll, även om den brunskjortade korvsnappare slog till.

Annars var allt som vanligt - vi diskuterade vad som kan hända när man kör bil på de brittiska öarna, drömde oss bort till påskkongressen 2010 och konstaterade att det är alldeles för lite Star Trek på P1.
centerwall
Letterhack

Inläggav centerwall » ons 13 aug 2008, 07:41

Jag anlände själv ganska sent till gårdagens pubträff, och när jag räknade antalet sittande blev jag genast orolig. Om jag skulle slå mig ner skulle jag bli den trettonde vid bordet.

Lyckligtvis blev jag snabbt informerad om att två personer redan hade kommit och gått så jag kunde lugn i sinnet bänka mig i goda vänners lag som den femtonde besökaren denna pubträff.

Eftersom jag inte var med hela kvällen vet jag inte allt om vad som dryftades, eller om någon åt monsterburgaren, men jag kan åtminstonde upplysa om att vi håller på att få ihop ett lag till Kontext 2008. Så nu ligger vi i hårdträning!
centerwall
Letterhack

Inläggav jophan » ons 13 aug 2008, 10:08

Välkomna upp! Vi ska mötas i hård men ärlig kamp.

På vårt augustipubmöte lyckades vi skrapa ihop 24 personer. Förvånansvärt många med tanke på att vi sällan varit över tjugo senaste året och att detta var mitt i sommaren.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sheriffen » ons 13 aug 2008, 12:20

Femton. Tjugofyra.

Hrmf.

Kör hårt,
Sheriffen
(Stockholm)
Sheriffen
BNF

Inläggav centerwall » fre 12 sep 2008, 00:14

Göteborgsfandoms månatliga pubträff var som sig bör en mycket trevlig tillställning. Visserligen präglades den ju i viss mån av jordens stundande undergång (vi väntar fortfarande), men det hindrade oss inte från att dricka god öl, snarare tvärtom. Och det var kanske därför man kunde få höra Martin Andersson, författare till "Sagan om felen"* försvara Åke Ohlmarks. Vad vet jag?

Det gamla gardet filosoferade om inte framtiden var bättre förr, medan det lite yngre gardet började planera för roomparties under Kontext - vi blir minst fyra från Göteborg på hotell Muttern.

Och så var det ju det där med hur många vi var. Vi borde varit en till, men man kan inte få allt här i världen - det var i alla fall hyfsat många damer på plats. Lasse Junell och Martin Andersson kallades in som kontrollräknare och tillsammans kunde vi konstatera att vi, allt som allt, var 29 personer som trängdes i det inre rummet på Rover. Men nog känns det som om vi borde ha varit 30? Det hade varit något!

* http://tolkiensarda.se/new/nummer/magsidor/arfett14.htm
centerwall
Letterhack

Inläggav centerwall » fre 12 sep 2008, 12:32

centerwall skrev: Men nog känns det som om vi borde ha varit 30? Det hade varit något!

Jag tyckte att jag vinglade hem ganska sent från The Rover, men tydligen inte tillräckligt sent. För enligt säkra källor dök pubträffdeltagare nummer trettio upp strax efter att jag hade lämnat lokalen.

Med andra ord: vi var trettio pers på septembers pubmöte. Och eftersom jorden inte har gått under får vi väl helt enkelt se till att vara ännu fler i oktober!
centerwall
Letterhack

FöregåendeNästa

Återgå till Göteborg