Så, har vi låtit NOFF dö nu igen?
Jag börjar tveka beträffande systemet att låta föregående års vinnare administrera. Det klickar gång efter annan.
Sheriffen skrev:Beklämmande nog, ja. Hm. Jag ska prata med Amelia om saken, för vi har rätt regelbunden kontakt. Jag skulle ha kunnat rycka tag i det här lite själv, men jag är djupt tveksam till att göra det eftersom det ofelbart leder till oändliga haranger om SEFF i anslutning till alla postningar om NoFF och det är kontraproduktivt.
Sheriffen skrev:Fast i år är det väl helt för sent att göra något nu eller finns det någon nordisk kongress kvar?
Sheriffen skrev:Och hur är det med NoFF i grannländerna? Har NoFF fortsatt fungera där?
jophan skrev:Men det kanske vore dags att utse en stående kommitté om ett par-tre personer som höll i omröstningar, pengainsamlande och sånt? Inget säger ju att den person som har de lämpliga egenskaperna för att vara ambassadör för svensk fandom utomlands även har rätt egenskaper (eller tiden det krävs) för att administrera nästa års race.
jophan skrev:Jo. Norrmännen har något slags minicon om två veckor som ersättning för att det inte blev någon riktig kongress i år, men det är allt och det är lite väl nära inpå.
Sheriffen skrev:Och hur är det med NoFF i grannländerna? Har NoFF fortsatt fungera där?
jophan skrev:Förvånansvärt bra på sistone, faktiskt.
Sheriffen skrev:Kan vi göra så här?
jophan skrev:Sheriffen skrev:Kan vi göra så här?
Ge mig lite tid att fundera. Jag tycker att konstiga undantag är otrevliga. Jag skulle hellre införa en generell regel om förbud mot fejdande och personangrepp (oavsett anledning eller berättigande) på Fanac-listan, av den enkla anledningen att majoriteten av listmedlemmarna inte vill läsa sådant.
Sheriffen skrev:Den generella regeln tror jag att vi är många som har väntat på länge. Jag *trodde* till och med att den var införd, som bekant, när det brakade loss på listan senast. Fast där hade jag fel, tyvärr.
Sheriffen skrev:Kan du inte bara införa något slags regler av ungefär samma slag som Ove Ridé har gjort på RelaxFandom-listan, som mycket riktigt också i snart tusen inlägg har fungerat mycket anständigt och hyfsat, med sansade diskussioner om allt möjligt i god samtalston?
jophan skrev:"Problemet" är att jag då skulle vara tvungen till att ta steget från "detta är en allmän lista som tillhör fandom men administreras av mig, där man måste hålla sig till ämnen som har med listan att göra" till "detta är min lista och här bestämmer jag vad man får skriva baserat på vad jag och majoriteten tycker, oavsett om det är relevant för fandom eller inte".
Det är det steget jag har tvekat att ta hittills.
Kan du citera de reglerna här?
Återgå till Fanzines, fans och fanac
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare