Olympus - påskkongressen 2012

Olympus - påskkongressen 2012

Inläggav jophan » tis 03 maj 2011, 14:41

http://www.olympus2012.org/

Ja, Sheriffen, jag vet, engelsmännen kan inte stava till 'Olympos. Det är romarnas fel. Men det kanske blir en bra kongress i alla fall?

Nästa år återvänder påskkongressen till The Radisson Edwardian på Heathrow, och man räknar med att det kan bli den största påskkongressen någonsin. Den negativa medlemstrenden från 2000 till 2008 har vänt på allvar, och Londonkongresserna är de största av dem alla. 1500 medlemmar är inte omöjligt.

Författarhedersgäster är Paul Cornell, George R.R. Martin och Steph Swainston. Fanhedergäster Margaret Austin och Martin Easterbrook.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Re: Olympus - påskkongressen 2012

Inläggav Sheriffen » tis 03 maj 2011, 15:01

Ja, engelsmännen använder ju till och med fel alfabet, de okultiverade snyltingarna, så man kan väl inte begära att de ska kunna stava!

Men jag tror att du har alldeles rätt i att det kan bli en bra påskkongress i alla fall och jag måste säga att jag är stor fan av den här trenden (?) att lägga påskkongresserna på flygplatshotell. På det där hotellet var jag ju med 2008 och jag tänker på nytt ta rum i det hotell snett över gatan som jag tog då, där det visade sig att a) rummen var större än på kongresshotellet, b) billigare och c) av högre standard, plus att servicen d) också var av högre standard. Det här kom jag fram till genom att besöka flera rum i kongresshotellet och genom att prata med fansen som bodde i dem om hotellets service och jämföra med den jag fick.

Och tänk, jag kanske till och med kan hämta mobilladdaren jag glömde på rummet 2008!:-)

Om jag nu bara kan komma ihåg vad hotellet jag bodde på heter...

Kör hårt,
Sheriffen

P.S. Nämnde jag det viktigaste av allt? På det hotell där jag avser att bo kan man, mot förfrågan, få ett rum med panoramafönster ut mot ett antal start- och landningsbanor på Heathrow. Jag brukade tillbringa en stund varje morgon och en stund varje natt med att njutningsfyllt sitta och titta på maskiner som startade och landade... en sådan vacker syn. Rofylld. Storslagen. Underbar. D.S.
Sheriffen
BNF

Återgå till Kongresser