av Sheriffen » mån 20 jun 2011, 19:46
Jag vill börja med att tacka kommittén för en enastående kongress och jag vill också passa på att gratulera till att det kom så många besökare. Jag hörde att man till slut närmat sig 800 och det är otroligt många fler än någon enda hade kunnat förvänta sig.
Från en sådan här kongress borde man förstås skriva en maffig kongressrapport, men det får kanske ske stegvis och jag börjar i slutet, med fanekdoten om Dead Dog-partyt.
Belgobaren var faktiskt inte en särskilt lyckad dead dog-bar - den var för mörk och kyffig, med långa bord som gjorde det omöjligt att mingla. Fast saker och ting tog snabbt en annan vändning.
Nikko hade messat mig att hon skulle se tradjazzbandet vi båda känner på Bishop's Arms, men jag funderade inte vidare över den saken eftersom jag skulle på dead dog-partyt. Men så gick jag ut och rökte och hörde Anders Holmström, som stod utanför Belgobaren, nämna konserten på Bishop's Arms och plötsligt började det gradvis gå upp för mig att jag hade missat någonting här... Bishop's Arms ligger ju bara tvärs över gatan från Belgobaren! Alltså var Nikko och hennes väninnor och tittade på bandet bara ett stenkast från vårt dead dog-party.
Jag stack över till Bishop's Arms och bandet var i full gång och vi dansade till några låtar. Först dansade jag, Nikko och hennes väninna Marta tillsammans, men så bjöd Marta upp mig till en låt och Nikko stod utan kavaljer och ryckte därför förste bäste mansperson som kom gående förbi och började hämningslöst dansa med honom och vem är den på måfå uppbjudne manspersonen om inte...
Ja, just det.
Tobes!
Varför blir jag inte förvånad?! Om Nikko på en bar någonstans i världen på måfå bjuder upp förste, bäste mansperson som hon inte känner så måste det självklart vara Tobes. Vem skulle det annars vara?
Gapskrattande presenterade jag dem för varandra och en stund senare visade det sig att inte bara Tobes utan alla engelsmän från kongressen hade sitt dead dog-party på Bishop's Arms i stället för på Belgobaren, som de bara tittat in på en stund och sedan lämnat just för att den inte fungerade som mingelbar. Jag hämtade Johan Frick och Kaj Harju och vi körde dead dog party med Nikko och Marta och några tjejer till som de känner och bandet och efter bandets sista set slog vi oss ned bland engelsmännen och deltog i deras dead dog party ända tills kvarvarande fans på Belgobaren när den stängde kom till Bishop's Arms de också - cirka 35 stycken - precis när även de stängde, varför vi alla gick till The Laughing Duck som ligger vägg i vägg med Bishop's och har öppet till tre och *nu* vidtog det verkliga dead dog-partyt...!
Ni som var med vet.
Kör hårt,
Sheriffen
P.S. Kaj Harju tog bilder på vårt dead dog-party och han har lagt upp i alla fall någon på sin Facebook redan. Jag har bett att få alla bilder han tog och kommer att lägga upp dem i mitt kongressgalleri på nätet. D.S.