jophan skrev:Ja, läget på sf- och fantasymarknaden i Sverige de senaste fem åren skulle vara en bra programpunkt. Det är ingen brist på författare:
Erik Granström, Elin Holmerin, Oskar Källner, KG Johansson, Anders Blixt, Peter Bergting, Mattias Lönnebo, Anders Fager, Anders Björkelid, Karin Tidbeck, Sara Bergmark Elfgren, Niklas Krog, Andreas Roman, Cecilia Wennerström, Dan Hörning, Lotta Olivecrona, Claes Reimerthi, Kristina Hård, Henrik Örnebring, Gull Åkerblom och CJ Håkanson.
Problemet för mig är att jag har läst exakt fyra av de där 21 författarna, så jag har inget att tillföra en sådan panel bortsett från en ganska intetsägande och torr uppräkning av författare och titlar. Patrik, Tommy och Linnéa, är ni bättre belästa än jag?
Oj, jag tror inte jag läst någon av dessa författare. Lite pinsamt. Men Granström står högt på listan av författare att läsa. Jag hinner ju inte läsa den engelska SF jag vill läsa så jag har prioriterat bort svensk SF lite. Och kanske främst för att jag inte visste att det fanns så mycket.