Sheriffen skrev:Varör är så många så fascinerade av och skriver så mycket om Howard Phillips Lovecraft och varför är så jämförelsevis få, i alla fall till synes och hur som helst i fandom, på motsvarande vis fascinerade av Edgar Allan Poe?
Mig förbluffar det.
Sheriffen skrev:Varör är så många så fascinerade av och skriver så mycket om Howard Phillips Lovecraft och varför är så jämförelsevis få, i alla fall till synes och hur som helst i fandom, på motsvarande vis fascinerade av Edgar Allan Poe?
Mig förbluffar det.
Mange skrev:på penna-och-papper-tiden var Call nästan lika stort som AD&D.
Mig förbluffar det.
Kör hårt,
Sheriffen
margl skrev:Ah, Merritt också! Utmärkt, utmärkt! Du påminner mig om att jag nog borde läsa mer Machen än jag gjort hittills, borde kanske börja med att läsa The Three Impostors på nytt. Vad tycker du om Hodgson?
Terje skrev:En diskussion om pulp-författare uppstod i presentationstråden, men jag antar att detta är en bättre plats för sådant.
Av Merrit har jag bara läst The Metal Monster och The Moon Pool, båda var mycket bra. Har du några andra romaner att tippsa om?
Machen har mycket bra att bjuda på. En av mina favoriter är The novel of the black seal (som väl ingår i The Three Impostors?).
Hodgson är lite ojämn, jag gillar The House on the Borderland och idéinnehållet i The Nightland men språket har jag svårt för. Hans sjöfartsberättelser har jag inte läst, har du någon sådan att rekommendera?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare